Název:
Promítaná rozšířená realita pro robotické pracoviště
Překlad názvu:
Spatial Augmented Reality for Robotic Workplace
Autoři:
Krupica, Petr ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá vývojem promítaného uživatelského rozhraní a kalibrací systému složeného z kamery a projektoru. Uživatelské rozhraní doplňuje aplikaci AREditor při programování kolaborativních robotů v systému ARCOR2. Toto rozhraní umožňuje uživateli přesnější vkládání objektů do scény díky promítání obrysu objektů přímo na pracovní plochu. Pro zajištění přesnosti projekce byla použita kalibrační metoda typu SLSCalib. Touto metodou byla zjištěna pozice a rotace projektoru vůči kameře a projekční matice, díky které je následně vypočítána pozice virtuálních objektů v projekční rovině. Uživatelské rozhraní bylo implementováno v herním enginu Unity. Výsledná aplikaci zvyšuje efektivitu práce s aplikací AREditor a zpříjemňuje uživatelskou zkušenost při správě robotického pracoviště.
This work focuses on the development of a projected user interface and the calibration of a system composed of a camera and a projector. The user interface complements the AREditor application for programming collaborative robots in the ARCOR2 system. This interface allows the user to place objects in the scene more accurately by projecting the outlines of objects directly onto the work surface. To ensure the accuracy of projection, a SLSCalib calibration method was used. This method determined the position and rotation of the projector relative to the camera and the projection matrix, which is later used to calculate the position of virtual objects in the projection plane. The user interface was implemented in the Unity game engine. The resulting application improves the efficiency of working with the AREditor application and enhances the user experience in managing the robotic workspace.
Klíčová slova:
kalibrace projektoru; kinect; projekce; rozšířená realita; testování; unity; augmentet reality; kinect; projection; projector calibration; testing; unity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/210522