Original title:
Instruktážní video jako didaktický prostředek z pohledu studentů
Translated title:
Instructional Video as a Didactic Tool from the Students' Perspective
Authors:
SLEPIČKOVÁ, Iveta Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá zjištěním přístupu studentů k instruktážním videím. Zkoumá, jak studenti přemýšlí o instruktážních videích, jak videa hodnotí a podle jakých kritérií posuzují video jako přínosné. Na základě vlastního výzkumného šetření práce uvádí kritéria a doporučení pro použití instruktážních videí v praktické výuce.The bachelor thesis presents an inquiry into students' attitudes towards instructional videos. It explores how students think about instructional videos, how they evaluate videos and what criteria they use to judge a video as beneficial. Based on focus group interviews with students following experimental implementation of instructional videos in the class, the thesis identifies the criteria and recommendations for the use of instructional videos in practical instruction.
Keywords:
audio-visual technology; instructional video; online learning; practical learning; audiovizuální technika; instruktážní video; online výuka; praktická výuka Citation: SLEPIČKOVÁ, Iveta. Instruktážní video jako didaktický prostředek z pohledu studentů. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/68624