Název:
Skrze nasáklý mrak
Překlad názvu:
Through the Soaked Cloud
Autoři:
Gajdošová, Kristýna ; Konvalinová, Kateřina (oponent) ; Bena, Julie (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Ve své práci shromažďuji a zpracovávám vzpomínky a pocity, které sbírám na rave párty a po nich. Tyto párty vnímám jako dočasnou autonomní zónu, umožňující vyjádření a překonání tíživých i radostných, kolektivních a zároveň individuálních pocitů. Prožitky z protančených večerů prosakují do mého každodenního života a ovlivňují mé vnímání post-subkulturního světa. Vjemy z tanečních událostí jsou pro mě přitom víc než jen nositeli či ukazateli subkultury. Jsou pro mě zásadními, formativními zkušenostmi, jež následně zprostředkovávám a využívám k vytvoření objektů, které mi pomáhají vjemy komunikovat a reflektovat. Svůj zájem dále obracím k prozkoumání vlivů (post)subkultur na mainstreamovou vizuální kulturu, v níž dochází k jejich komodifikaci a rozpouštění. Prožité situace před, během a po párty se stávají průsečíkem mého zájmu mezi rave kulturou a současnou uměleckou scénou, na kterou je napojená a do níž proniká.
In my work, I gather and process the memories and feelings I collect at and after rave parties. I perceive these parties as a kind of Temporary Autonomous Zone, enabling the expression and overcoming of painful and joyful, collective and at the same time individual feelings. Through the experienced situations, rave parties seep into my everyday life and aesthetically influence my perception of the post-subcultural world. For me, perceptions from dance events are more than just carriers or indicators of subculture. They are essential, formative experiences for me, which I mediate and use to create objects that help me communicate and reflect on my perceptions. Thus, I turn my interest to explore the effects of subcultures and the subsequent influence and infiltration into the current mainstream culture, in which visual perceptions are commodified and dissolved. The experienced situations before, during, and after the party become the intersection of my interest between rave culture and the contemporary art scene it is connected to and penetrates.
Klíčová slova:
eskapismus; hudba; mrak; neo-romantismus; post-subkultura; rave; taneční kultura; tekutost; cloud; dance culture; escapism; fluidity; music; neo-romanticism; post-subculture; rave
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/209514