Název:
Odborná praxe pohledem studenta ošetřovatelství
Překlad názvu:
Professional experience from the perspective of a nursing student
Autoři:
ŠKRDLETOVÁ, Adéla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Úvod: Práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání všeobecných sester. Podrobněji je zaměřena na odbornou ošetřovatelskou praxi. Vzdělávání sester je nezbytné pro zajištění kvalitní a bezpečné péče. Praktické vyučování tvoří velkou část pregraduálního vyučování, proto je potřeba mu věnovat náležitou pozornost. Studenti během praxe nabývají teoretické a praktické znalosti a zkušenosti, které jsou důležité pro jejich budoucí profesní činnost. Cíl práce: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit názory studentů spojené s odbornou ošetřovatelskou praxí. Metodika: K dosažení stanovených cílů byla použita kvalitativní výzkumná metoda. Sběr dat byl uskutečněn pomocí polostrukturovaného rozhovoru se studenty všeobecného ošetřovatelství na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity. Rozhovory byly rozděleny do tří kategorií pro lepší přehlednost a celkový počet otázek byl 28. Získané informace byly analyzovány s využitím otevřeného kódování. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že očekávání studentů je spíše pozitivní a spočívá ve zdokonalení se v praktických dovednostech, získání samostatnosti při vykonávané praxi, nabytí sebevědomí a větší rozhled při výběru budoucího zaměstnání. Spolupráce s ošetřovatelským personálem spočívá na individuální rovině, ovlivněna především osobností sestry. Zkušenosti studentů na praxi jsou pozitivní, neutrální i negativní, ovlivněné především personálem a jejich zájmem o studenty, typem oddělení, mentoringem, stresem a vybavením oddělení. Závěr: Výsledky ukazují, že studentům na odborné praxi musí být věnována náležitá pozornost. Spokojenost studentů je důležitý faktor, který by měl být společným primárním zájmem vyučujících a personálu. Introduction: The thesis focuses on the issue of general nurse education. In greater detail, it focuses on professional nursing practice. Educating nurses is necessary to ensure a high-quality and safe care. Practical teaching makes up a large portion of pre-gradual education, that is why it is necessary to give it the much-needed attention. Students acquire both theoretical and practical knowledge as well as experience during their practice, which are necessary for their future profession. The aim of this thesis: The main aim of this bachelor thesis was to research the students´ opinions related to professional nursing practice. Methodology: To reach the set goals, a qualitative research method was used. Data collection was implemented via a semi-structured interview with general nursing students at the Faculty of Health and Social Sciences of the University of South Bohemia. The interviews were divided into three categories for better clarity and the total amount of questions were 28. The acquired answers were analysed using open coding. Results: Results have proven that the students´ expectations are rather positive and rely in improving oneself in practical skills, acquiring independence via practice, acquiring self-esteem and a greater knowledge when choosing a future job. Cooperating with nursing staff relies on an individual level, influenced mainly by the nurse´s personality. The experience of students in their practical courses is positive, neutral as well as negative, influenced mainly by the staff and their interest in students, type of ward, mentoring, stress as well as ward equipment. Conclusion: Results have proven that students at professional practice need to be given the necessary attention. Student happiness is an important factor that should be a common primary interest in both, teachers and staff.
Klíčová slova:
odborná ošetřovatelská praxe; Ošetřovatelství; student; vzdělávání; všeobecná sestra; Education; General Nurse; Nursing; Professional Nursing Practice; Student Citace: ŠKRDLETOVÁ, Adéla. Odborná praxe pohledem studenta ošetřovatelství. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/70065