Original title:
Strategie Employer Brandingu
Translated title:
Employer Branding Strategy
Authors:
ŠUBOVÁ, Nikola Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnocení systému Employer Brandingu a formulace strategického přístupu včetně navržení strategie vedoucí ke zlepšení současného stavu ve vybrané organizaci. V teoretické části se práce věnuje upřesnění pojmů spojených s budováním značky zaměstnavatele, definici nástrojů a možnosti měření Employer Brandingu a popisu sociálních sítí. V praktické části je provedena analýza současného stavu Employer Brandingu ve vybrané organizaci, analýza dotazníkových šetření, analýza využívání profilů na sociálních sítích, analýza SWOT, která je vyhodnocena pomocí metody párového srovnání za pomoci Fullerova trojúhelníku. Výstupem práce jsou tři navržené strategie, z nichž je na základě výsledků nejvhodnější podrobněji vypracována a doporučena.This diploma thesis aims at evaluating the Employer Branding system and formulating a strategic approach, including the design of a strategy leading to the improvement of the current situation in the selected organization. The theoretical part of the thesis is devoted to the specification of concepts related to employer branding, definition of tools and possibilities of measuring Employer Branding and description of social networks. In the practical part, the analysis of the current state of Employer Branding in the selected organization, the analysis of questionnaire surveys, the analysis of the use of profiles on social networks, SWOT analysis, which is evaluated using the method of pairwise comparison with the help of Fuller's triangle. The output of the thesis is three proposed strategies, of which the most appropriate one is elaborated and recommended in detail based on the results.
Keywords:
Corporate culture; Employer branding; Employer value proposition; Social media; Strategic management; Budování značky zaměstnavatele; Firemní kultura; Hodnotová nabídka zaměstnavatele; Sociální sítě; Strategické řízení Citation: ŠUBOVÁ, Nikola. Strategie Employer Brandingu. České Budějovice, 2023. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/67089