Název:
Vzdělávání zaměstnanců v bankovním sektoru
Překlad názvu:
Training of Employees in the Banking Sector
Autoři:
MATOUŠKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o vzdělávání v bankovním sektoru České republiky. Vymezuje jednotlivé pojmy spojené se vzděláváním, metodami vzděláváním a dále zahrnuje charakteristiku bankovního sektoru ČR. V teoretické části je detailně rozepsáno firemní vzdělávání, jeho jednotlivé fáze a jejich díl-čí části. Tato část práce se zaobírám i jednotlivými metodami vzdělávání, které jsou posléze blíže a podrobněji popsány, a to včetně jejich hlavních výhod a nevýhod. Druhou polovinu bakalářské práce tvoří výzkumná část. Ta byla provedena během roku 2023 a její výsledky byly následně porovnány s dotazníkovým šetřením CVTS. Toto šetření provádí organizace Eurostat s pravidelnou pěti letou periodicitou ve státech Evropské unie, kam spadá i ČR. Ta se tohoto výzkumu účastní již od roku 2000. Nejaktuálnější data pocházejí z roku 2015, jelikož v roce 2020 ochromila svět pandemie Covid-19. Na základě inspirace dotazníkovým šetřením CVTS byl vytvořen vlastní dotazník, který se zabýval aktuálně používanými metodami ve vzdělávání, formami vzdělávání nebo tím, jaké další kurzy by chtěli absolvovat samotní zaměstnanci a kde oni sami cítí prostor pro zlepšení. V dotazníku se dále také objevili otázky týkající se financování vzdělávání, které je vel-mi nezanedbatelnou položkou v rozpočtech bank a zároveň investicí do jejich budoucnosti. Na závěr byl doporučen další postup vzdělávání na základě potřeb zaměstnanců bankovního sektoru a uveden výhled do budoucna, ve kterém by se mohl celý dosavadní systém vzdělávání rapidně proměnit díky rozšířené nebo virtuální realitě. The bachelor thesis deals with education in the banking sector of the Czech Republic. It defines the indi-vidual concepts related to education, methods of education and also includes the characte-ristics of the banking sector of the Czech Republic. In the theoretical part, corporate education, its individual phases and their sub-parts are detailed. This part of the thesis also deals with individual methods of education, which are then described in more detail, including their main advantages and disadvantages. The second half of the bachelor thesis is the research part. This was conducted during 2023 and the results were then compared with the CVTS questionnaire survey. This survey is carried out by Eurostat with a regular five-year periodicity in the countries of the European Union, which includes the Czech Republic. It has been participating in this survey since 2000. The most up-to-date data are from 2015, as the Covid-19 pandemic is set to hit the world in 2020. Inspired by the CVTS survey, a questionnaire of its own was created, looking at the methods currently used in training, the forms of training or what further courses the employees themselves would like to take and where they feel there is room for improvement. The questionnaire also included questions on the fi-nancing of training, which is a very important item in banks' budgets and an investment in their future. Finally, further training progress was recommended based on the needs of banking sector employees and a future outlook was given in which the whole current training system could be rapidly transformed by aug-mented or virtual reality.
Klíčová slova:
bankovní sektor; formy vzdělávání; metody vzdělávání; vzdělávání; banking sector; education; education methods; forms of education Citace: MATOUŠKOVÁ, Petra. Vzdělávání zaměstnanců v bankovním sektoru. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/67096