Home > Academic theses (ETDs) > Rigorous theses > Organizační kultura jako významný faktor budování silné značky zaměstnavatele a zvyšování pracovní výkonnosti zaměstnanců
Original title:
Organizační kultura jako významný faktor budování silné značky zaměstnavatele a zvyšování pracovní výkonnosti zaměstnanců
Translated title:
Organizational Culture as a Significant Element of Establishing a Strong Employer Brand and Increasing Employees' Work Performance
Authors:
Salačová Svobodová, Hana ; Fonville, Alexandra (referee) Document type: Rigorous theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem rigorózní práce je analyzovat organizační kulturu a její roli v budování silné značky zaměstnavatele s implikací na zvyšování pracovní výkonnosti zaměstnanců. Práce popisuje souvztažnost mezi hodnotami novodobých zaměstnanců, organizační kulturou umožňující zaměstnancům jejich hodnoty realizovat, transparentně komunikovaným obrazem organizace vtisknutým do značky zaměstnavatele a výkonností. V práci je představena teorie Means-End Chain spolu s nástrojem Employee Value Proposition. Je prezentováno jejich využití při formování kultury šťastné organizace, při budování silné značky zaměstnavatele a při zvyšování pracovní výkonnosti zaměstnanců. Cílem empirického šetření je prozkoumat spojitost mezi organizační kulturou a značkou zaměstnavatele s dopadem na pracovní výkonnost zaměstnanců, jak je nahlížena vrcholovým vedením různorodých organizací. Šetření je realizováno formou polostrukturovaného rozhovoru, obohaceného dotazníkem. Data získaná z rozhovorů jsou analyzována za účelem vhledu a porozumění praxi daných organizací. Klíčová slova organizační kultura, hodnoty, management štěstí, značka zaměstnavatele, hodnotová nabídka pro zaměstnance, pracovní výkonnostThe rigorous thesis analyses the organisational culture and its role in building a strong employer brand with implications for improving work performance. The thesis describes the correlation between contemporary employees' values, organizational culture enabling employees to realize their values, the transparently communicated image of the organization imprinted in the employer brand and employee performance. The Means-End Chain theory and the Employee Value Proposition tool are introduced. Their use in forming a happy organizational culture, building a strong employer brand, and improving employees' performance is presented. The aim of the qualitative research is to analyse the link between organizational culture and employer branding with the impact on employees' performance, from the perspective of top management of various organizations. The data are collected from the semi-structured interviews, supplemented by a questionnaire survey. Data are analysed to get an insight and understanding of the practices of the organizations. Keywords Organizational Culture, Values, Happiness Management, Employer Brand, Employee Value Proposition, Work Performance
Keywords:
Engagement|Well-Being|Employee Value Proposition|organizational culture|work performance|meaningfulness|employer brand; Angažovanost|celková duševní pohoda (Well-Being)|hodnotová nabídka pro zaměstnance (Employee Value|EVP)|organizační kultura|pracovní výkonnost|smysluplnost|značka zaměstnavatele
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/180289