Název:
Spořicí účty
Překlad názvu:
Savings accounts
Autoři:
VLČKOVÁ, Jitka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá spořicími účty jako relativně novým vkladovým produktem na českém finančním trhu. Spořicí účty nabízí většina tuzemských bankovních institucí (bank). Nebankovní instituce (družstevní záložny neboli "kampeličky") začaly konkurovat bankám až v poslední době. Pozornost je soustředěna na spořicí účty, které banky nabízejí fyzickým osobám. Podnikatelé mají u tohoto produktu podstatně horší situaci, protože až donedávna jim ho žádná banka nenabízela, pouze v tzv. balíčcích, které jsou výhodné jen pro někoho a u kterých klient řadu služeb nevyužil. Banky se zaměřují zejména na velké a střední firmy, drobné živnostníky většinou opomíjejí. Na trhu se nabídky podnikatelských spořicích účtů začínají objevovat jen pomalu. Informace o spořicích účtech byly získávány převážně z internetu, který je v současné době největším zdrojem informací. Právě internet spolu s televizními reklamami a zkušenostmi známých či přátel napomáhá našemu rozhodování. This work is focused on savings accounts as a relatively new deposit product in the Czech financial trade. The majority of the domestic banking institutions offer savings accounts. Non-banking institutions (co-operative agricultural savings banks, so called "Kampelitchka") have recently begun competing with the banks for the sphere of savings accounts. The attention of the banks is focused on the savings accounts offered to natural persons. As for this product entrepreneurs are in essentially worse situation, because any banks have not offered them the savings accounts until recently. The only exceptions were so called ``packets{\crq}q, which were suitable only for some entrepreneurs, and moreover a client took the advantage of only few service trades of the packet. The banks concentrate especially on large and medium firms; however, they miss out small business men. The occurrence of offers of businessmen savings accounts is rising only very slowly in the financial trade. The information about savings accounts was gained mostly from the Internet, nowadays the biggest source of information. Thus the Internet as well as TV advertisement and friends{\crq} experience can help us to decide. Citace: VLČKOVÁ, Jitka. Spořicí účty. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12686