Název:
Nákupní chování mladých spotřebitelů ve věku 15 - 29 let na trhu fast food restaurací v regionu Jižní Morava
Autoři:
Neuberger, Patrik Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Neuberger, P., Nákupní chování mladých spotřebitelů ve věku 15-29 let na trhu fast food restaurací v regionu Jižní Morava. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta, 2015. Tato diplomová práce je zaměřena na nákupní chování mladých spotřebitel ve věku 15-29 let na trhu fast food restaurací na Jižní Moravě. Hlavním cílem této práce je identifikovat faktory, které ovlivňují nákupní rozhodovací proces u této skupiny spotřebitelů a na základě těchto poznatků formulovat obecně platná marketingová doporučení. Pro výzkum je použita kvalitativní a kvantitativní metoda. Konkrétně metoda focus groups a dotazníkové šetření. Výsledky dotazníkové šetření jsou zpracovány ve shlukové analýze. Výsledkem této analýzy jsou pak shluky, které mají podobné vlastnosti a ovlivňují je podobné faktory. Na základě výstupů ze shlukové analýzy jsou formulována obecně platná marketingová doporučení pro jednotlivé shluky a jsou použitelná pro trh fast food restaurací na Jižní Moravě.Neuberger, P., Consumer behaviour of young consumers between 15-29 years on fast food market in South Moravia region. Master Thesis. Brno: Mendel University in Brno, Faculty of Business and Economics, 2015. This master thesis is focused on consumer behaviour of young consumers between 15-29 years at fast food market in South Moravia region. The main aim of this thesis is to identify factors which influence consumer during buying process at this particular group of consumers and on this principle formulate general valid marketing recommendation. Qualitative and quantitative methods are used for research. Focus groups method and questionnaire method were used in research exactly. The result of these methods were used for cluster analysis. The result of cluster analysis are cluster with similar properties and members of these clusters are influenced by same factors. On this base general valid marketing recommendations are made for each cluster. These recommendations can be used in South Moravia region.
Klíčová slova:
fast food; focus group; nákupní chování spotřebitele; shluková analýha