Název:
Možnosti volnočasových aktivit žáků střední školy
Autoři:
Kalvodová, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá možnostmi volnočasových aktivit žáků středních škol. Závěrečná práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. Cíl teoretické části spočívá ve vymezení stěžejních teoretických pojmů, které se vztahují ke sledované problematice. Součást písemného dokumentu tvoří i obecná charakteristika volného času, funkce a aspekty volného času, včetně bariér prožívání volného času středoškolské mládeže, doplněných stručným vývojem pedagogiky volného času. K teoretické části patří využití přiměřených metod jako studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Cíl praktické části představuje odhalení aktuálního poměru mladistvých k využívání volného času, realizovaného prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků třetího a čtvrtého ročníku na vybraných středních odborných školách. Zjištěná data jsou vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami, znázorní pomocí grafů a tabulek. Výsledky slouží k zachycení přínosu prováděných volnočasových aktivit pro žáky, přiblížení škály činností, vysvětlení důvodu účasti respondentů v konkrétních aktivitách.The bachelor thesis deals with the leisure activities of secondary school pupils. Final thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The objective of the theoretical part consists in defining the key theoretical concepts that relate to given topic. Written document forms part of the general characteristics of free time, features and aspects of leisure time, including barriers experiencing free time secondary school students, complemented by a brief development of leisure education. The theoretical part includes the use of appropriate methods as the study of professional literature sources, production of extracts and their analysis, synthesis and comparison. The objective of the practical part is the revelation of the current ratio of minors to the use of leisure time, implemented through a questionnaire survey of students at the third and fourth year at selected secondary schools. The observed data are evaluated by simple statistical methods, shown by graphs and tables. The results are used to capture the benefits of leisure activities conducted for students, approach range of activities, an explanation of respondent participation in specific activities.
Klíčová slova:
bariéry prožívání volného času; volnočasové aktivity; volný čas