Original title:
Influencer marketing v cestovním ruchu
Authors:
Baletková, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem influencer marketingu v cestovním ruchu, konkrétně spoluprací destinačních agentur s influencery za účelem propagace destinací. Teoretická část je zaměřena na internetový marketing, influencer marketing, cestovní ruch a destinace cestovního ruchu. Praktická část zahrnuje analýzu dat, která byla získána pomocí kvalitativních i kvantitativních šetření ve formě rozhovorů a dotazníků. Na základě získaných poznatků z teoretické i praktické části byla vyhotovena doporučení pro destinační agentury a influencery, která mohou napomoct efektivnější budoucí spolupráci. V závěru práce je navržen optimální způsob spolupráce obou subjektů v destinacích České republiky.The bachelor thesis deals with the topic of influencer marketing in tourism, specifically with the cooperation of destination agencies and influencers in order to promote destinations. The theoretical part is focused on internet marketing, influencer marketing, tourism and tourism destinations. The practical part includes the analysis of data that were obtained using qualitative and quantitative surveys in the form of interviews and questionnaires. Based on the knowledge gained from the theoretical and practical part, recommendations were made for destination agencies and influencers, which can help with more effective future cooperation. At the end of the work, an optimal way of cooperation of both subjects in the destinations of the Czech Republic is proposed.
Keywords:
cestovní ruch; destinace; destination; destination agency; destinační agentura; influencer marketing; influencers; social networks; sociálni sítě; tourism