Název:
Analýza naučných stezek ve vybraném modelovém území
Autoři:
Dědová, Ivana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje analýze naučných stezek na území okresu Benešov. Úvod je věnován definici pojmu naučná stezka a historii tohoto interpretačního média sloužícího k edukaci širokého spektra cílových uživatelů. Součástí práce je výčet a zjednodušená analýza aktuálně existujících naučných stezek, které se věnují přibližování hodnoty krajiny návštěvníkům na vybraném území. Za využití navržených kritérií a systému hodnocení kvality naučných stezek je podrobné analýze vystaveno pět vybraných naučných stezek. Na základě zjištěných poznatků je učiněn závěr, který pojmenovává nejčastější problémy při tvorbě a následném provozování naučných stezek na vybraném území. Stanoven je rovněž základní metodický rámec pro analýzu charakteristik a hodnocení kvality naučných stezek.This bachelor thesis deals with the analysis of didactic paths in the Benešov district. The introduction is devoted to the notion of a didactic path and the history of this interpretation medium that serves for the education of a wide variety of target audiences. Included in this work are the enumeration and the simplified analysis of currently existing educational paths that are describing the value of the landscape to the visitors of a given area. With the use of proposed criteria and quality assessment system for didactic paths, five examples were selected and put under thorough analysis. Based on the findings, a conclusion was made that specifies the most common problems in the making and subsequent care for didactic paths in the examined area. There was also introduced a fundamental methodological approach to the analysis and quality assessment of didactic paths.
Klíčová slova:
Didactic path; education; Educational path; Educational trail; edukace; evaluation; hodnocení; Hodnota krajiny; interpretace; Interpretation; Landscape value; naučná stezka