Název:
Proces adaptácie českých študentov na cudziu kultúru
Autoři:
Adamišínová, Ivana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce "Proces adaptace českých studentů na cizí kulturu" je čtenáře uvést do problematiky akulturace a faktorů, které ovlivňují adaptaci jedince na odlišné kulturní prostředí. Práce je rozdělena do pěti kapitol, přičemž úvodní část práce je věnována vymezení pojmů, které jsou klíčovými v této problematice, a které jsou častokrát zaměňovány. Vzhledem k současnému multikulturnímu světu považujeme za důležité, zabývat se průběhem akulturace a faktory, které ovlivňují tento proces. To, jaký průběh a výsledek bude mít akulturačný proces je odrazem zvolení si akulturační strategie, které jsou také v práci popsány. Povaze české kultury je v práci věnována samostatná kapitola, ve které si české vzorce chování definujeme na základě Hofstedeho dimenzí. Výsledkem zkoumání dané problematiky a praktické části by mělo být zjištění zda se českých studentů tato problematika týká, vzhledem k tomu, že šlo o jejich dobrovolné rozhodnutí. Na základě vyhodnocení praktické části jsme chtěli potvrdit nebo naopak vyvrátit platnost modelu "U" křivky.The main purpose of the bachelor thesis "The process of adaptation of Czech students to foreign culture" is to inform the reader about the acculturation and factors that affect adaptation of individuals to different cultural environment. The thesis is divided into five chapters; in the introduction we define the main key words that are used in the paper which are very often misunderstood. Since the modern world is significantly affected by the multicultural society, we find it important to present the process of assimilation as well as the crucial factors that do affect this process. The attitudes of immigrants as well as their cultural background not only affect integration but also separation. We also dedicate one chapter to the nature of Czech people and Czech culture in which we define the behaviour pattern based on Hofstede´s dimensions. At the end of the paper we analyse the data in order to find out whether the Czech students are affected by this problem or not. Based on the results of the practical part we either support or deny the U shaped curve.
Klíčová slova:
adaptace; akulturace; akulturační stresory