|
Proces adaptácie českých študentov na cudziu kultúru
Adamišínová, Ivana
Cílem bakalářské práce "Proces adaptace českých studentů na cizí kulturu" je čtenáře uvést do problematiky akulturace a faktorů, které ovlivňují adaptaci jedince na odlišné kulturní prostředí. Práce je rozdělena do pěti kapitol, přičemž úvodní část práce je věnována vymezení pojmů, které jsou klíčovými v této problematice, a které jsou častokrát zaměňovány. Vzhledem k současnému multikulturnímu světu považujeme za důležité, zabývat se průběhem akulturace a faktory, které ovlivňují tento proces. To, jaký průběh a výsledek bude mít akulturačný proces je odrazem zvolení si akulturační strategie, které jsou také v práci popsány. Povaze české kultury je v práci věnována samostatná kapitola, ve které si české vzorce chování definujeme na základě Hofstedeho dimenzí. Výsledkem zkoumání dané problematiky a praktické části by mělo být zjištění zda se českých studentů tato problematika týká, vzhledem k tomu, že šlo o jejich dobrovolné rozhodnutí. Na základě vyhodnocení praktické části jsme chtěli potvrdit nebo naopak vyvrátit platnost modelu "U" křivky.
|
|
Proces adaptácie českých študentov na cudziu kultúru
Adamišínová, Ivana
Cílem bakalářské práce "Proces adaptace českých studentů na cizí kulturu" je čtenáře uvést do problematiky akulturace a faktorů, které ovlivňují adaptaci jedince na odlišné kulturní prostředí. Práce je rozdělena do pěti kapitol, přičemž úvodní část práce je věnována vymezení pojmů, které jsou klíčovými v této problematice, a které jsou častokrát zaměňovány. Vzhledem k současnému multikulturnímu světu považujeme za důležité, zabývat se průběhem akulturace a faktory, které ovlivňují tento proces. To, jaký průběh a výsledek bude mít akulturačný proces je odrazem zvolení si akulturační strategie, které jsou také v práci popsány. Povaze české kultury je v práci věnována samostatná kapitola, ve které si české vzorce chování definujeme na základě Hofstedeho dimenzí. Výsledkem zkoumání dané problematiky a praktické části by mělo být zjištění zda se českých studentů tato problematika týká, vzhledem k tomu, že šlo o jejich dobrovolné rozhodnutí. Na základě vyhodnocení praktické části jsme chtěli potvrdit nebo naopak vyvrátit platnost modelu "U" křivky.
|