Název:
Marketingová komunikace zaměstnavatele zaměřená na nábor pracovníků obchodního oddělení
Autoři:
Padalíková, Simona Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Padalíková, S. Marketingová komunikace zaměstnavatele zaměřená na nábor pracovníků obchodního oddělení. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita, 2021. Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací firem při náboru nových zaměstnanců v oboru obchod a prodej. V rámci práce byly prozkoumány inzeráty na pracovní pozice spojené s vybraným oborem. Dále byly provedeny rozhovory s HR specialisty (n = 11), kde byl zachycen pohled firem například na požadavky na uchazeče, současnou marketingová komunikaci firem, umístění pracovních inzerátů apod. V rámci práce byl proveden také sběr primárních dat, a to od potenciálních uchazečů o práci ve vybraném oboru (n=103). Nakonec byly porovnány všechny zjištěné informace, čímž byl identifikován pohled na marketingovou komunikaci při náboru zaměstnanců jak z pohledu firem, tak také z pohledu kandidátů o zaměstnání. Cílem práce bylo stanovení doporučení pro marketingovou komunikaci firem při náboru. Zjištěné doporučení bylo mimo jiné také srovnáno s HR trendy ve světě. Mezi doporučení, která z dosažených výsledků plynou lze poukázat například na odstranění nedostatečné srozumitelnosti inzerátů nebo zajištění propagace firemní kultury.Padalikova, S. Marketing communication focused on the recruitment of employees of the sales department. Diploma thesis Thesis. Brno: Mendel University, 2021. The diploma thesis deals with marketing communication of companies in the recruitment in the field of trade and sales. Within the thesis, advertisements for job positions related to the selected field were examined. Furthermore, interviews were conducted by HR specialists (n = 11), where the view of companies was captured, for example, in the requirements for applicants, current marketing communication of companies, placement of job advertisements, etc. The thesis also included the collection of primary data from potential job seekers in the selected field (n = 103). Finally, all the information obtained was compared, which identified the view of marketing communication in the recruitment from the perspective of companies and from the perspective of candidates for employment. The aim of this thesis was to determine the recommendations for marketing communication of companies during recruitment. The identified recommendations were also compared with the HR trends in the world. Among the recommendations that flow from the achieved results can be pointed out, for example, eliminating the lack of clarity of advertisements or ensuring the promotion of corporate culture.
Klíčová slova:
job advertisements; marketing communication; marketingová komunikace; nábor; pracovní inzeráty; recruitment; sales department employees; zaměstnanci obchodního oddělení