Název:
Stravovací návyky ve školní jídelně u žáků střední odborné školy
Autoři:
Mošaťová, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na stravovací návyky žáků středních odbor-ných škol. Práce se skládá ze dvou částí a to teoretické a praktické. Cílem teoretic-ké části je popsat stravování žáků ve školní jídelně a specifika stravování adol-escentů, dále definovat pojmy jako jsou spotřební koš, veganství, vegetariánství, potravinové alergie, potravinová pyramida, apod. Metodami použitými v teoretické části bylo studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich následná analýza a syntéza. V praktické části je cílem zjistit míru spokojenosti žáků s nabídkou stravy ve školní jídelně. Dále se zajímáme o aspekty motivace žáků stravovat se ve školní jídelně, zda jsou spokojeni s výběrem jídel nebo jaká jídla by uvítali a jaká je nabídka jídel pro žáky se speciálními stravovacími návyky. Byla použita kvantitativní strategie a dotazníková metoda. Dotazník byl navržen pro účely našeho průzkumu. Respon-denty jsou žáci vybrané střední školy na jižní Moravě. Výsledky jsou prezentovány pomocí tabulek. Závěr bakalářské práce obsahuje zjištěné výsledky, použitou lite-raturu a přílohy. Jsou stanoveny závěry a návrh doporučení pro pedagogickou praxi.This bachelor thesis is focused on the eating habits of vocational high school students. The work consists of two parts, theoretical and practical. The aim of the theoretical part is to describe the diet of students in the school cafeteria and the specifics of adoles-cents’ diet, further to define terms such as consumer basket, veganism, vegetarianism, food allergies, food pyramid, etc. The methods used in the theoretical part are a review of scientific literature, creating notes, followed by their analysis and synthesis. In the practical part, the aim is to elicit the degree of satisfaction of students with the offer of food in the school cafeteria. We are also interested in aspects of the motivations of students to eat in the school cafeteria, whether they are satisfied with the choice of meals or what meals they would welcome, as well as what are the meal choices for stu-dents with special eating habits. A quantitative strategy and a questionnaire method were used. The questionnaire was designed for the purposes of our survey. The respond-ents are students of a selected high school in South Moravia. The results are presented in tables. The conclusion of the bachelor thesis contains the results, the literature used and appendices. Conclusions and draft recommendations for pedagogical practice are formu-lated.
Klíčová slova:
adolescence; consumer basket; delicacy decree; drinking regime; food alergies; food pyramid; pamlsková vyhláška; pitný režim; potravinová pyramida; potravinové alergie; spotřební koš; veganism; veganství; vegetarianism; vegetariánství