Original title:
Návrh on-line komunikace internetového obchodu s vínem
Authors:
Semelová, Klaudie Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Semelová, K. Návrh on-line komunikace internetového obchodu s vínem. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové komunikace na internetu pro e-shop tvojevino.cz. Zahrnuje analýzu spotřeby a dovozu vína do České republiky. Práce analyzuje vnitřní a vnější prostředí obchodu. K návrhu komunikační strategie bylo využito poznatků získaných z dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření se zaměřovalo na spotřebitelské a nákupní chování respondentů z České republiky. Výsledná strategie obsahuje doporučení využitelná k propagaci na internetu a zvýšení zisku e-shopu. Závěrečná část práce se zabývá možnými vlivy protipandemických opatření na tržby e-shopu.Semelová, K. Proposal of on-line communication strategy for wine e-shop. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2021. The bachelor's thesis deals with the proposal of marketing communication on the Internet for the e-shop tvojevino.cz. The thesis includes an analysis of the consumption and import of wine to the Czech Republic. The work analyzes the internal and external environment of trade. The knowledge obtained from the questionnaire survey was used to design a communication strategy. The questionnaire survey focused on consumer and shopping behavior among respondents from the Czech Republic. The resulting strategy contains recommendations that can be used to promote e-shop on the internet and increase business profits. The final part of the thesis deals with the possible effects of anti-pandemic precaution on trade sales.
Keywords:
analysis of the external environment; analysis of the internal environment; analýza vnitřního prostředí; analýza vnějšího prostředí; chování spotřebitele; consumer behaviour; dovoz vína do České republiky; e-shop promotion; marketing communication on the internet; marketingová komunikace na internetu; nákupní rozhodovací proces; propagace e-shopu; purchasing decision-making process; spotřeba vína; trh s vínem; wine consumption; wine import to the Czech Republic; wine market