Název:
Návrh alternativní výživové pyramidy podle stravovacího poměru Primal pro učební obor Kuchař
Autoři:
Slezáček, Václav Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci je zpracováno téma Návrh alternativní výživové pyramidy pod-le stravovacího směru Primal pro učební obor Kuchař. Cílem teoretické části je vymezení základních pojmů: lidské stravování, racio-nální výživa, alternativní stravování a dieta. Rovněž je zahrnutý i stručný vhled do problematiky výživové pyramidy, výživových doporučení a rozdělení nutrientů, jež jsou součástí stravovací směrnice CINDI (integrated noncommunicable disease intervention). Závěrem jsou uvedeny didaktické zásady, jež jsou dány do kontextu s výživovou směrnicí. Cílem praktické části je analýza výživových doporučení CINDI a jejich kompa-race s výživovým stylem Primal. Komparace vychází z odborné literatury a cizoja-zyčných studií zabývající se alternativním stravováním. Na jejich základě je navr-žena nový výživová pyramida společně s metodickým popisem a manuálem. V závěru je uveden návrh konkrétní vyučovací hodiny, který se zabývá problema-tikou alternativní výživyThe bachelor thesis examines the proposal of the Alternative Nutrition Pyramid according to the Primal diet for the Cook class. The aim of the theoretical part is to define basic concepts: human eating, rational nutrition, alternative meals and diet. Also included is a brief insight into nutritional pyramid issues, nutritional recommendations, and nutrient distribution that are part of the countrywide integrated non-communicable disease intervention (CINDI). In conclusion, the didactic principles, which were put into context with the nutrition directive, are presented. The aim of the practical part is to analyze the nutritional recommendations of CINDI and compare them with the Primal nutritional style. The comparison is based on specialized literature and foreign language studies on alternative meals. Based on new nutritional recommendations, a new nutritional pyramid is proposed together with a methodical description and manual. In conclusion, there is a proposal for a specific lesson, which deals with alternative nutrition issues.
Klíčová slova:
alternativní stravování; didaktický obraz; Primal; racionální výživa; výživová pyramida; výživové doporučení