Název:
Chování spotřebitele na trhu s knihami
Autoři:
Očenášková, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá chováním dospívajících spotřebitelů na knižním trhu, přesněji na trhu s beletrií. Jejím cílem je především zkoumání ovlivňujících faktorů působících na tyto spotřebitele. Na jejich základě pak navrhnout doporučení pro subjekty působící na knižním trhu. V rámci literární rešerše je přiblížen teoretický základ spotřebitelského chování, ovlivňujících faktorů, nákupního rozhodovacího procesu či marketingového komunikačního mixu. Lze zde také najít bližší pohled na dospívajícího spotřebitele v digitální éře. Dále je podán náhled na český knižní trh a situaci, která na něm v současnosti panuje. Ve vlastní práci je provedena analýza jak sekundárních, tak primárních dat, získaných dotazníkovým šetřením. Na základě zjištění jsou pak navrhnuta marketingová doporučení pro subjekty působící na trhu s knihami.The diploma thesis deals with the behaviour of adolescent consumers on the book market, more precisely on the book market with a literary fiction. The aim of the diploma thesis is primarily to examine the influencing factors, which affect these consumers and, based on them, to suggest recommendations for entities operating on this market. The literature research introduces the theoretical basis of consumer behaviour, the factors that affect them, the purchasing decision-making process or the marketing communication mix. It is also possible to find a closer look at the adolescent consumer in the digital age in this part. Furthermore, an overview of the Czech book market and the current situation on this market is given. The analysis of both secondary and primary data obtained by a question-naire survey is performed in our own work. On the basis of our findings, market-ing recommendations are suggested for entities, who operate on the book market.
Klíčová slova:
adolescents; beletrie; book market; chování spotřebitele; consumer behaviour; dospívající; factors; faktory; fiction; knižní trh; marketing