Original title:
Marketingová komunikace AC Sparta Praha
Translated title:
Marketing communication of AC Sparta Praha
Authors:
Jůzová, Michaela ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Křivda, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o marketingové komunikaci českého prvoligového fotbalového klubu AC Sparta Praha. V práci jsou popsány jednotlivé komunikační směry: fanoušci, obchodní partneři, média a zaměstnanci. Nějvětší pozornost je věnována komunikaci s důrazem na fanoušky. V závěru je zhodnocení komunikační strategie klubu a doporučení pro efektivnější komunikaci.This work deals with marketing communication of famous football club AC Sparta Praha, playing the first football league in the Czech Republic. You can find 4 ways of communication: to fans, to media, to business partners and employees (players, management, ...). The biggest part of this work is dedicated to communication to fans. There are some results and proposals for more effective communication strategy at the end.
Keywords:
AC Sparta Praha; marketing communication; sport marketing; AC Sparta Praha; Marketing sportu; Marketingová komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/9238