Název:
E-mail marketing
Autoři:
Jurnečková, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá e-mail marketingem. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které ovlivňují chování uživatelů e-mailů a odběratelů newsletterů. Hodnotí přínos e-mail marketingu v rámci komunikačního mixu firem a e-shopů, aktuální trendy e-mailových kampaní, poskytovatele e-mail marketingového softwaru. Pro zkoumání chování uživatelů e-mailů a odběratelů newsletterů bylo využito zejména dotazníkového šetření realizovaného na vzorku 610 respondentů a hloubkových rozhovorů (n = 30). Pro komparaci obchodních sdělení zasílaných v elektronické podobě bylo využito obsahové analýzy. Výsledky pak umožnily formulovat doporučení pro tvorbu e-mailových kampaní internetovými obchody a dalšími společnostmi.The thesis deals with e-mail marketing. It focuses on identifying factors that affect the behavior of users of e-mail and newsletter subscribers. It evaluates the role of e-mail marketing as a part of communication mix of companies and e-shops, current trends, e-mail campaigns, e-mail marketing software provider. To study the behavior of users of e-mail and newsletter subscribers a questionnaire survey was conducted on a sample of 610 respondents and in-depth interviews (n = 30). Content analysis was used to analyze electronic commercial communication. The results allowed to formulate recommendations for creation of e-mail campaigns of e-shops, Internet shops and other companies.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; e-mail marketing; kampaň; newsletter