Název:
Interkulturní komunikace pracovníků v cestovním ruchu
Autoři:
Marková, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Marková, T. Interkulturní komunikace zaměstnanců v cestovním ruchu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Bakalářská práce se zabývá interkulturní komunikací pracovníků ve vybrané oblasti cestovního ruchu. Cílem práce je zjistit způsoby interkulturní komunikace pracovníků v lázeňských zařízeních se zahraničními obchodními partnery a vytvořit návrhy pro eliminaci problémových míst. Práce je rozdělena do několika částí. Teoretická část popisuje problematiku interkulturního managementu, Hofstedeho dimenzí a kultury. Rozebrána bude také aktuální situace v lázeňském cestovním ruchu ovlivněna pandemií Covid-19. Metodická část se zaměřuje na popis výzkumu a formy sběru dat. V praktické části budou sepsány informace o obchodní komunikaci vybraných zemí včetně vyhodnocení získaných rozhovorů. V závěrečné části práce budou shrnuty získané poznatky a vyčíslené ekonomické návrhy.Marková, T. Intercultural communication of employees in tourism. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2022. The bachelor thesis deal with the intercultural communication of workers in a selected area of tourism. The aim of the thesis is to find out the ways of intercultural communication of workers in spa facilities with foreign business partners and to create proposals for the elimination of problem areas. The thesis is divided into several parts. The theoretical part describes the issues of intercultural man-agement, Hofstede’s dimensions, and culture. The current situation in spa tourism will also be discussed by the Covid-19 pandemic. The methodological part focuses on the description of research and the form of data collection. In the practical part, information on business communication of selected countries will be written, including an evaluation of the obtained interviews. The final part of the work will summarize the findings and quantify the economic proposals.
Klíčová slova:
cestovní ruch; intercultural communication; intercultural management; interkulturní komunikace; interkulturní management; tourism; typologie kultur; typology of cultures