Original title:
Etika v komerčních komunikacích
Translated title:
Ethics in Commercial Communications
Authors:
Peterka, Ondřej ; Postler, Milan (advisor) ; Voňavková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá etikou v oblasti komerční komunikace a etičností kampaní. Cílem práce je definovat základní kritéria etičnosti kampaní a prokázat smysl jejich uplatnění na případové studii. V první kapitole je položen teoretický základ. Ve druhé jsou definována tři základní kritéria a to kritérium čestného cíle, kritérium přijatelných prostředků a kritérium snadné identifikace. Třetí kapitola na případové studii případu PaySec dokumentuje, jak by mohlo být využívání definovaných kritérií prospěšné v praxi.Thesis approaches the issue of ethics in the field of commercial communications and morality of campaigns. The goal of the thesis is to define basic criteria for ethics of campaigns and proof the reason for their application in praxis by case study example. In the first chapter is introduced theoretical background. In the second are defined three basic criteria, they are: criterion of fair goal, criterion of acceptable ways and criterion of easy identification. In the third chapter it is documented, on example of case study PaySec, how profitable it would be to apply these criteria in praxis.
Keywords:
Commercial; Communications; Ethics; etika; komerční; komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/9235