Název:
Hyperkinetický syndrom u žáků středních škol
Autoři:
Sojková, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce pojednává o hyperkinetickém syndromu nebo-li ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u žáků středních škol. Byla sledována informovanost o syndromu ADHD a jeho příznacích na základě dotazníku KADDS (Sciutto a kol., 2000) složeného ze tří škál u pedagogů středních odborných škol Jihomoravského kraje. Průzkumu se zúčastnilo 118 respondentů. Učitelé prokázali vyšší míru znalostí o symptomech ADHD než o všeobecných informacích týkajících se ADHD. Jedna třetina vyučujících se dostala do kontaktu s více jak 5 žáky s ADHD. To mohlo být důvodem lepších znalostí příznaků ADHD. Znalosti o ADHD jsou v České republice nižší než ve světě. Bylo by vhodné zvýšit povědomí a úroveň znalostí o ADHD u pedagogů na středních odborných školách, zajistit spolupráci s odborníky. V závěru práce jsou nastíněna doporučení pro pedagogickou praxi.The aim of this work is dealing with a hyperkinetic syndrome - ADHD of students of high schools. There was monitored an amount of information, which teachers of the South Moravian region have about ADHD symptoms. This research was based on a questionnaire of KADDS (Sciutto et al., 2000) consisiting of three subscales. The survey involved 118 respondents. The results show, that teachers have better knowledge about ADHD symptoms than general information in this problematic ADHD. One third of the teachers came into contact with more than 5 students diagnosed with ADHD. That could be the reason better knowledge of the symptoms of ADHD. The knowledge about ADHD is lower in Czech Republic than in the world. It would be advisable to increase awareness and knowledge about ADHD among teachers in secondary vocational schools, to ensure cooperation with experts. The conclusion outlined recommendations for educational practice.
Klíčová slova:
informovanost; pedagogové; příznaky; znalost; žák s ADHD