Název:
Využití e-learningu ve výuce odborného výcviku vybrané SOŠ
Autoři:
Holoubek, David Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřená na možnosti využití e-learningu ve výuce odborného výcviku SOŠ. V práci je vytvořen výukový materiál na téma Inteligentní budovy v elektronické podobě. Navržená učební pomůcka je zpracována ve formě elektronické učebnice, elektronické přednášky, videa a powerpointové prezentace. Výukový materiál bude využit v odborném výcviku na Střední škole informatiky, poštovnictví a finančnic-tví Brno, Čichnova 23. Je určen zejména pro žáky, kteří si např. z důvodu vysoké ab-sence ve výuce, potřebují doplnit teoretické znalosti. V teoretické části se bakalářské práce se zabývá analýzou distančního vzdělávání a problematikou e-learningu. Hlavním cílem teoretické části je zjistit a popsat výhody a nevýhody distančního vzdělání, možnosti komunikace mezi žáky a učitelem, vymezit složení e-learningového týmu, který se stará o tvorbu kurzů. V druhé části je popis sys-témů, ve kterých lze vytvářet e-learningové kurzy. Cílem praktické části je vytvoření e-learningového kurzu v řídicím systému -- Moodle. Obsahem kurzu je výukový materiál, který je zpracován ve čtyřech provede-ních. Součástí kurzu je i didaktický test, který slouží k ověřování vědomostí.The major objective of this Bachelor's thesis is the possibility of using e-learning methods in vocational education at secondary schools. Educational material on Intelligent Buildings presented in an e-form is created in this work. The proposed learning material and its tools are processed in the form of an electronic course book and lecture, and in the form of a video and a power point presentation. This educational material will be used in vocational training at Secondary School of Information Techno-logy, and Postal and Financial Services, Čichnova 23, Brno, and will be primarily used by students with poor school attendance in order to fill their knowledge gaps. The theoretical part of the Bachelor's thesis deals with the analysis of distance education and e-learning. The main aim of this part is to find and describe advantages and disadvantages of distance learning, possible types of communication between stu-dents and a teacher, and a team composition which is responsible for the creation of the courses. The second part of this section involves the description of the system in which e-learning courses can be created. The goal of the practical part is the creation of an e-learning course in the Moodle system which will include educational material processed in four different variants, and also a didactic test intended to test the knowledge of the participants.
Klíčová slova:
didaktický test; distanřní vzdělávání; e-learning; moodle; samostudium; střední škola