Název:
Role vzhledu obalu u biopotravin
Autoři:
Bocanová, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zkoumá roli vzhledu obalu u biopotravin, především se zaměřuje na identifikaci atraktivních prvků obalu bioproduktů. Teoretická část popisuje základní pojmy a poznatky z literatury týkající se dané problematiky. V části praktické byl formou dotazníkového šetření proveden marketingový výzkum, jehož úkolem bylo zjistit, jak velkou roli sehrává pro spotřebitele obal během jejich nákupního rozhodování. Dále se zabývá postojem českých spotřebitelů k bioproduktům, odhaluje povědomí spotřebitelů o těchto zdravých potravinách a také frekvenci a možnosti jejich nákupu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky provedeného výzkumu, který stanovuje klíčové faktory a konkrétní kritéria, jež by vedla k vyššímu zájmu spotřebitelů o tyto výrobky a kterými by se tak měli výrobci obalů biopotravin řídit. Tyto výsledky byly v diskuzi porovnány se sekundárními daty.This bachelor's thesis explores the role of organic food packaging design, especially focused on pointing out the attractive elements of the packaging. The theoretical section describes the elementary knowledge and definitions from related literature. In the practical section a marketing survey was carried out in form of a questionnaire in order to find out what role packaging design plays in consumers' purchasing decisions. Further, it explores the attitude of Czech consumers towards organic food, it reveals their awareness of this healthy food and also reveals the frequency and selection of their organic food purchases. The conclusion contains the survey results that establish the key factors and concrete criteria which would lead to increased consumer interest in these products and which the producers of the packaging should consider. These results are compared with the secondary data in the discussion section.
Klíčová slova:
biopotravina; chování spotřebitele; marketingový výzkum; nákupní rozhodovací proces; obal