Název:
Strategie podniků v elektronickém obchodování z pohledu zákazníka
Autoři:
Svobodová, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce věnuje pozornost strategii podniků v elektronickém obchodování z pohledu zákazníka. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit strategii podniků na základě strategického chování, které se zaměřují na online prodej potřeb pro domácí mazlíčky, a to z pohledu zákazníka. Na základě literární rešerše byla provedena teoretická část práce, kde se autorka věnovala elektronickému obchodování, e-commerce, vymezení online zákazníka, strategii, strategickému řízení a také taktickým nástrojům a trendům v elektronickém obchodování. V praktické části jsou vyhodnoceny faktory, které ovlivňují chování zákazníka při nákupu online potřeb pro domácí mazlíčky na vybraných e-shopech, a také jsou vyhodnoceny vybrané ukazatele finanční analýzy zkoumaných e-shopů. Ze získaných výsledků byla určena jejich strategická pozice. V závěru diplomové práce na základě faktorů ovlivňujícíh chování zákazníka a ukazatelů finanční analýzy jsou uvedena doporučení pro zlepšení stávající situace podniků.The diploma thesis focuses on the strategy of companies in electronic commerce from the customer's point of view. The main goal of the thesis is to evaluate the strategy of companies that focus on online sales of supplies for pets, based on their strategic behavior from the customer's point of view. In the theoretical part, the work is paid attention based on a literature search on electronic commerce, e-commerce, strategy, strategic management, and online shopping behavior. The practical part evaluates the factors that affect the customer's behavior when buying online supplies for pets in selected e-shops, and also evaluates selected indicators of financial analysis of the examined e-shops. From the obtained results, their strategic position was determined. At the end of the diploma thesis, based on factors influencing customer behavior and financial analysis indicators, recommendations for improving the current situation of companies are given.
Klíčová slova:
e-commerce; elektronické obchodování; financial analysis; finanční analýza; internet; online nákupní chování; online shopping behavior; strategic management; strategické řízení; strategie; strategy