Original title:
Interaktivní nástroj pro podporu vyhodnocování dat ze standardizovaných testů
Translated title:
An interactive tool to support the evaluation of data from standardized tests
Authors:
Martinková, Patrícia ; Potužníková, E. ; Netík, Jan Document type: Papers Conference/Event: ČAPV 2022: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu /30./, Babice / virtual (CZ), 20220829
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2022 - (Švaříček, R., Voňková, H.), s. 29-31. ISBN 978-80-280-0090-5. [ČAPV 2022: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu /30./. Babice / virtual (CZ), 29.08.2022-31.08.2022]. ABSTRAKT: V příspěvku představujeme možnosti využití modulu interaktivního nástroje pro vyhodnocování dat ze znalostních testů na příkladu dat z maturitní zkoušky z matematiky. Představujeme metody pro detekci odlišného fungování položek pro různé typy škol nebo pro porovnání vybrané školy s ostatními. Ukazujeme, že nástroj má potenciál přispět k informovanému využívání dat z testování a rozhodování na úrovni škol i vzdělávací politiky.In this work, we present features of an interactive tool module for supporting analyses of data from achievement tests by presenting an example of data from the Matura (graduation) exam in mathematics. We present methods for detection of different functioning of items for different types of school, or for comparison of a selected school with other schools. We show that the tool has a potential to help with informed use of achievement test data and to support decision making on both the school and the system levels.
Keywords:
achievement tests; group differences; interactive tool Project no.: TL05000008 Funding provider: GA TA ČR Host item entry: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, ISBN 978-80-280-0090-5 Note: Související webová stránka: https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view
Institution: Institute of Computer Science AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: https://hdl.handle.net/11104/0341421