Original title:
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Translated title:
Partnership and client approach in collaboration of family and school
Authors:
Slancová, Ladislava ; Poche Kargerová, Jana (advisor) ; Vallin, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část se zabývá významem partnerství a spolupráce rodiny a školy. Zaměřuje se na různé formy a způsoby spolupráce rodiny a školy, které ovlivňují spolupráci a dobré vzdělávací klima pro žáky. Přibližuje inovativní komunikaci v době uzavření škol. Empirická část se zabývá výzkumem komunikace mezi rodiči a školou na vybrané škole. Využívá formu strukturovaného rozhovoru, ohniskové skupiny a dotazníků pro rodiče a pedagogy. Mapuje spolupráci školy s rodinou za běžného provozu i v době distanční výuky. KLÍČOVÁ SLOVA škola, učitel, rodina, žák, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, názory, dotazník, partnerství, klientský přístup, distanční výukyThe theoretical part deals with the importance of partnership and cooperation of family and school. It focuses on different forms and best educational climate for the students. Clarifies innovative communication during the time the schools werw closed. The empirical part deals with the research of communicational between parents and school within the chosen school. It uses the formo f a structured interview, focal group and questionnaires for parents and pedagogs. It maps the cooperation of the school with family during the normal operation and in time of distance learning. KEYWORDS school, teacher, family, student, family and school cooperation, first stage of elementary school, experience, opinions, questionnaire, partnership, client approach, distance learning
Keywords:
client approach; distance learning; experience; family; family and school cooperation; first stage of elementary school; opinions; partnership; questionnaire; School; student; teacher; distanční výuka; dotazník; klientský přístup; názory; partnerství; první stupeň základní školy; rodina; spolupráce rodiny a školy; učitel; zkušenosti; Škola; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/179817