Název:
Vizuální deník - Jeho tvorba a využití při výuce
Překlad názvu:
Visual diary - His creation and use in education
Autoři:
Pešoutová, Monika ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vizuálním deníkem a jeho tvorbou. Úplně na začátku práce se nachází teoretická část obsahující úvodní seznámení s deníkem a následně potřebné informace, k jeho stručné historii, tvorbě, druhům, vazbě, pomůckám a dalším potřebným technickým parametrům vhodných pro tvorbu deníku. V této části práce vás také čeká seznámím s několika významnými českými ale i světovými umělci, kteří se tvorbou deníku další dobu zabývají či zabývaly a mají k ní bližší nebo také hlubší vztah. Jejich představení má sloužit jako inspirace, díky které můžeme pochopit rozdílná vnímání deníku. V práci je velmi stručně představen jejich život a následně jejich tvorba se zaměřením na deník. Jako další je uvedena praktická část, v které je možné nahlédnout do mé tvorby deníku, mých myšlenkových pochodů, které jsem při tvorbě měla, a nakonec obsahuje z deníku i pár fotografií jako ukázek. Závěrem práce se dostáváme k didaktická část pojednávající o zařazení a využití deníku ve školství. Na konci tak naleznete návrhy na vyučovací hodiny výtvarné výchovy ve spojitosti s deníkem. Snažím se tak přijít na možnost zmenšení časové náročnosti, která může být hlavním kamenem úrazu při využívání deníku. K tomuto návrhu vyučování se snažím nají alespoň částečné odpovědi na otázky, jako je například jestli žáky...The bachelor's thesis deals with a visual diary and it's creation. At the very beginning of the work is a theoritical part, containing an introduction to the diary and subsequently the necessary information about its brief history, creation, types, binding, tools and other necessary technical parameters suitable for creating a diary. In this part of the work, you will also get to know several important Czech and world artists, who are or have been involved in creating a diary and have a close or even deeper relationship with it. Their presentation is intended to serve as an inspiration, thanks to which we can understand the different perceptions of the diary. In this thesis, their life is very briefly introduced, followed by their work and primarily focused on the diary. Next, there is a practical part, in which it is possible to look into my creation of the diary, my thought processes that I had during the creation, and finally it contains a few photos from the diary as examples. At the end of the work, we come to the didactic part discussing the inclusion and use of the diary in education. At the end, you will find suggestions for art education lessons in connection with the diary. I am trying to figure out the possibility of reducing the time required, which can be the main stumbling block when...
Klíčová slova:
skicák; vizuální deník; vizuální kultura; sketchbook; visual culture; visual diary