Original title:
Hydrologické sucho a kvalita povrchových vod jako badatelsky orientovaná výuka
Translated title:
Hydrological drought and surface water quality as research education on grammar school
Authors:
Janečková, Petra ; Matoušková, Milada (advisor) ; Matějček, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématy hydrologického sucha a kvality vody ve školním prostředí. Cílem práce je vytvořit pracovní list s využitím badatelsky orientované výuky, na výše zmíněná témata. V teoretické části z dostupných odborných i populárně-naučných zdrojů, pomocí rešerše charakterizuje, jak odbornou, tak didaktickou problematiku. Teoretická část bakalářské práce slouží, jako podklad pro vytvoření pracovního listu. V praktické části, za pomocí pracovního listu, zvyšuje povědomí studentů o hydrologickém suchu a kvalitě povrchových vod. Závěr práce diskutuje výsledky studentů z pracovního listu. Klíčová slova badatelsky orientovaná výuka, hydrologické sucho, kvalita povrchové vody, pracovní listThe bachelor's thesis deals with the topics of hydrological drought and water quality in the school environment. The goal of the thesis is to create a worksheet using research-oriented teaching, on the above-mentioned topics. In the theoretical part, from the available professional and popular science sources, it characterizes both professional and didactic issues with the help of research. The theoretical part of the bachelor thesis serves as a basis for creating a worksheet. In the practical part, with the help of a worksheet, it increases students' awareness of hydrological drought and surface water quality. The conclusion of the thesis discusses the students' results from the worksheet. Key words research-oriented education, hydrological drought, surface water quality, worksheet
Keywords:
hydrological drought; Research-oriented education; surface water quality; worksheet; Badatelsky orientovaná výuka; hydrologické sucho; kvalita povrchové vody; pracovní list
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/178862