Název:
Spojitý jednotrámový most
Překlad názvu:
Multi-span single T-section girder bridge
Autoři:
Koumar, Jan ; Rušar, Jaromír (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení nosné konstrukce mostu, který převádí silnici I. třídy. Byly vypracovány dvě varianty řešení přemostění, z nichž byla pro podrobné posouzení na mezní stav použitelnosti a na mezní stav únosnosti vybrána varianta typu spojitého předpjatého jednotrámového nosníku o pěti polích. Nosná konstrukce je budována na pevné skruži. Je kladen zvláštní důraz na řešení s postupnou výstavbou. Pro výpočet globálních účinků zatížení je použit program Midas Civil, kde modelem nosné konstrukce je prut. Lokální posudky jsou provedeny v programu SCIA Engineer. Výpočet je vypracován dle platných evropských norem.
The subject of this master thesis is the design and assessment of the load-bearing structure of a bridge that carries a Class I road. Two design options for the bridge were developed, from which a mutli-span prestressed single T-section girder with five spans was selected for detailed assessment for serviceability limit state and ultimate limit state. The superstructure is built on falsework. Particular emphasis is placed on a phased construction solution. The Midas Civil program is used to calculate the global load effects, where the model of the superstructure is a beam. Local assessments are carried out in SCIA Engineer. The calculation is made according to the valid European standards.
Klíčová slova:
fáze výstavby; jednotrám; mezní stav použitelnosti (MSP); mezní stav únosnosti (MSÚ); most; pevná skruž; předpjatý beton; spojitý most; vnitřní síly; bridge; construction stages; falsework; internal forces; multi-span bridge; prestressed concrete; serviceability limit state (SLS); single T-section girder; ultimate limit state (ULS)
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/209067