Název:
EDUKAČNÍ ČINNOST PERIOPERAČNÍ SESTRY NA ORL ODDĚLENÍ
Překlad názvu:
AN EDUCATIVE ACTIVITY OF A THEATRE NURSE ON OTORHINOLARYNGOLOGY
Autoři:
REINDLOVÁ, Jitka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce je Edukační činnost perioperační sestry na ORL oddělení. Sestra ve své profesi vykonává několik důležitých rolí. Jednou z nich je právě role edukátorky. Neméně důležitá je edukační činnost perioperační sestry, která je v současné době stále více zmiňována. Edukace je důležitá, aby klient mohl převzít aktivní roli v péči o své zdraví a mohl kompletně rozhodovat o péči o své zdraví. Operační výkon je náročná životní situace a je nutné, aby klient měl dostupné veškeré informace. Cílem práce bylo zmapovat edukační činnost perioperačních sester. Především jak jsou klienti spokojeni s předoperační péčí v souvislosti s edukačním procesem, zda edukace prováděná perioperační sestrou zmírní klientův strach a zlepší informovanost klientů před operačním výkonem. Pro naplnění cílů byl zvolen kvantitativní výzkum. Výzkumné šetření bylo realizováno dotazníkovou metodou. Byly použity dva anonymní dotazníky. První byl určen pro klienty po operačním výkonu na ORL oddělení a druhý pro perioperační sestry. Celkově na dotazníkové šetření reflektovalo 84 klientů a 86 perioperačních sester.The thesis title is Educative Activities of a Perioperative Nurse at an ORL Department. In her profession, the nurse performs several important roles. One of these is the very role of an educator. No less important is the educative activity of a perioperative nurse which is currently increasingly referred to. Education is important in order for a client to be able to assume an active role in the area of own health care and in order to be able to decide completely with respect to own health provision. An operating procedure is a difficult situation in a person{\crq}s life and it is necessary that a client has all the information available. The objective of this thesis was to map the educative activity of perioperative nurses. In particular with respect to the clients{\crq} satisfaction with pre-operative care within the context of the educative process; whether the education performed by a perioperative nurse alleviates a client{\crq}s anxiety and improves the awareness of clients before an operating procedure. A quantitative research has been selected for the fulfillment of objectives. The survey investigation was executed by means of a questionnaire form. Two anonymous questionnaires were used. The first one was intended for clients after an operating procedure at an ORL department, and the second one for perioperative nurses. The questionnaire survey reflected on 84 clients and 86 perioperative nurses.
Klíčová slova:
Edukační činnost; Klient; Otorinolaryngologie; Perioperační sestra; Předoperační péče; Vzdělávání sester; Client; Educational Activity; Nurses education; Otorhinolaryngology; Perioperative Nurse; Pre-operative care Citace: REINDLOVÁ, Jitka. EDUKAČNÍ ČINNOST PERIOPERAČNÍ SESTRY NA ORL ODDĚLENÍ. Písek, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13267