Original title:
Využití sociálních médií v online marketingu
Translated title:
The use of social media in online marketing
Authors:
ULRYCH, Tomáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním tématem bakalářské práce je online marketing a jeho využití v sociálních médiích. Práce se zaměřuje na definici online marketingu a způsoby, jakými lze sociální sítě využít k propagaci společností. Práce také zkoumá principy reklamy na jednotlivých sociálních médiích, jako je Facebook, Instagram, Twitter a YouTube. Výzkumná část bakalářské práce je zaměřena na dotazník, který je zaměřen na využití sociálních médií v marketingu vybrané společnosti. Online dotazník je primárně zaměřen na Facebook, Instagram a YouTube a vyplňují ho uživatelé těchto sociálních médií, kteří také mají povědomí o analyzované společnosti. Údaje získané z tohoto dotazníku jsou zpracovány a následně použity k porovnání efektivity online prezentace společnosti. V rámci této části jsou také předloženy návrhy na eliminaci slabých stránek společnosti v online marketingu.The main subject of the bachelor thesis is online marketing and its use in social networks. The thesis focuses on the definition of online marketing and ways in which social networks can be used to promote companies. The thesis also examines the principles of advertising on individual social networks, such as Facebook, Instagram, Twitter and YouTube. The research section of the bachelor thesis is focused on a questionnaire which is based on the use of social networks in the marketing of selected company. The online questionnaire is primarily focused on Facebook, Instagram and YouTube and filled in by users of these social networks which also knows about the analysed company. The data obtained from this questionnaire are processed and then used to compare the effectiveness of online presentation of the company. Within this part, proposals are also made to eliminate the weaknesses of the company in online marketing.
Keywords:
advertising on social networks; marketing promotion; Online marketing; social media; social networks; marketingová propagace; Online marketing; reklama; reklama na sociálních médiích; sociální média; sociální sítě Citation: ULRYCH, Tomáš. Využití sociálních médií v online marketingu. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/67374