Název:
Učebnice matematiky pro 8. ročník ZŠ a jejich připravenost pro distanční výuku
Překlad názvu:
Math textbooks for elementary schools and their readiness for distance learning
Autoři:
BRŮŽKOVÁ, Nikola Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Množství změn, které současnou českou školu provází, je odpovědí na globální společenské změny a zaměřuje se na to, jak vzdělávat žáky. Nové trendy ve vzdělávání jsou spojené s požadavkem získávání klíčových kompetencí jako základu pro celoživotní učení s proměnou vzdělávacího obsahu, které jsou prostředkem všestranného rozvoje osobnosti dítěte, nikoli pouze cílem. V této souvislosti mluvíme také o výuce distanční vzhledem k transformaci vzdělávacího obsahu, které se věnuji ve své diplomové práci. V práci se zabývám problematikou a kritickými místy distanční i prezenční výuky geometrie. Tvořím interaktivní materiály, které by mohly pomoci studentům překonat tato kritická místa. V závěru práce pak přikládám získanou reflexi od učitelů a studentů, kteří s vytvořenými materiály pracovali.The number of changes that accompany the current Czech school system is a response for global social and pandemic changes and it is focused on methods of pupils´ education. New educational trends are linked to a requirement to acquire key competences as a basis for lifelong learning with a change of educational content, which are means of a versatile development of a child´s personality, not just a goal. In this context, we also talk about distance learning regarding the transformation of educational content which is addressed in the thesis. The thesis deals with issues and critical points of distance as well as face-to-face learning of geometry. Interactive materials were created, that could help the students to overcome these critical points. At the end of the thesis, a reflection obtained from teachers and students, who worked with the mentioned materials, is attached.
Klíčová slova:
digitalizace; digitální kompetence; distanční výuka; e-learning; flexibilita; Geogebra; geometrie; individualizace; kruh; kružnice; matematický software; Matematika na základní škole; množiny bodů dané vlastnosti; podpory studia; samostatnost studia; učebnice matematiky; využití počítače ve výuce matematiky; circle; digital competence; digitisation; distant learning; e-learning; flexibility; GeoGebra; Geometry; individualisation; Maths at primary school; Maths software; set of property points; study independence; study supports; textbook of Maths; use of computers at Maths learning Citace: BRŮŽKOVÁ, Nikola. Učebnice matematiky pro 8. ročník ZŠ a jejich připravenost pro distanční výuku. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/66185