Název:
Přístup učitelů k problematickým žákům a řešení problematických situací
Překlad názvu:
Teachers' approach to problematic students and solving problematic situations
Autoři:
KOLÁŘOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je prozkoumat přístupy vyučujících k problémovým studentům, jejichž chování může být zapříčiněno osobními překážkami, trápením, potížemi, či pocitem nejistoty. Bakalářská práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce pojednává o kázni, morálce, respektu a autoritám studentů vůči vyučujícím. Dále jsou v teoretické část zahrnuty aspekty, jež mohou mít vliv na chování jedince. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu, kde je ke sběru dat použit polo-strukturovaný rozhovor. Informanti rozhovorů jsou učitelé základních škol a nižších gymnázií. Otázky v rozhovorech jsou směřovány na zkušenosti učitelů s problematickými žáky a řešení problematických situací.The aim of this bachelor's thesis is to investigate teachers' approaches to problematic students, whose behaviour may be caused by personal obstacles, suffering, difficulties, or a feeling of insecurity. The bachelor thesis has two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the thesis deals with discipline, morality, respect, and authority of students towards teachers. Furthermore, the theoretical part includes aspects that can influence an individual's behaviour. The practical part is devoted to qualitative research, where a semi-structured interview is used to collect data. Interview informants are primary school and junior grammar school teachers. The questions in the interviews are aimed at teachers' experiences with problematic pupils and solutions to problematic situations.
Klíčová slova:
kvalitativní výzkum; polo-strukturovaný rozhovor; problematické chování; učitelé; problematic behaviour; quality research; semi-structured interview; teachers Citace: KOLÁŘOVÁ, Kateřina. Přístup učitelů k problematickým žákům a řešení problematických situací. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/65520