Original title:
Využití promotion jako nástroje marketingového mixu u vybraného subjektu vzdělávacího systému
Translated title:
The Use of Promotion as a Tool of Marketing Mix in the Selected Organization of Education Systém
Authors:
ŠINKOVÁ, Jiřina Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje využití propagace u konkrétního vybraného subjektu vzdělávacího systému. Za zkoumaný subjekt je zvolena organizace sekundárního vzdělávání, Střední škola polytechnická v Českých Budějovicích. Cílem diplomové práce bylo odkrýt a zhodnotit využívání a význam promotion jako nástroje marketingového mixu u vybraného subjektu vzdělávacího systému. Na základě získaných informací navrhnout vhodnější využití nástrojů promotion a určit opatření vedoucí k dalšímu rozvoji promotion vybrané organizace. První část práce, literární rešerše, se zabývá hlavně propagačním mixem. Praktická část zahrnuje několik oblastí. Na úvodu praktické části je představen současný propagační mix organizace. Následují výsledky z doplňkového dotazníkového šetření a vyhodnocení hypotéz za použití statistického hodnocení dat. Důležitou součástí práce jsou doporučení navržena pro optimalizaci propagace a propagačních aktivit.The diploma thesis deals with the promotional activities of a selected subject of the educational system. The Secondary Polytechnic School in České Budějovice has been selected for this purpose. The aim of the diploma thesis is to reveal and evaluate the use and importance of promotion as a tool of marketing mix for a selected subject of the educational system. Based on the information obtained to propose a more appropriate use of promotion tools and determine measures leading to further development of the promotion of the selected organization. The first part of this work, literary research, includes mainly the promotional mix problematics. The practical part includes several parts. At the beginning of the practical part, the current promotional mix of the organization is presented. The following are the results of a supplementary questionnaire survey and evaluation of hypotheses using statistical evaluation of data. An important part of the work are recommendations designed to optimize promotion and promotional activities.
Keywords:
Consumer Satisfaction; Education System; Exhibitions and Trade Fairs; Marketing; Promotion; Promotional Mix; Social Networks; Marketing; Propagace; Propagační mix; Sociální sítě; Spokojenost spotřebitelů; Vzdělávací systém; Výstavy a veletrhy Citation: ŠINKOVÁ, Jiřina. Využití promotion jako nástroje marketingového mixu u vybraného subjektu vzdělávacího systému. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/65239