Název:
Práce s pohádkou v mateřské škole
Překlad názvu:
Working with a Fairy tale in a Kindergarten
Autoři:
MAXEROVÁ, Šárka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem využití pohádky pro rozvoj dětí v mateřské škole. Práce si klade za cíl prokázat a prakticky ověřit, že pohádka nese potenciál vzdělávat děti ve všech vzdělávacích oblastech uvedených v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část práce se věnuje definici pohádky, lidové pohádce, jejím žánrovým variantám, nahlíží do světa dítěte v souvislosti s pohádkou, věnuje se řešení problémů pomocí pohádky, nahlíží na pohádku "Červená karkulka" z hlediska psychologie a zaměřuje se na vyprávění a předčítání pohádek v mateřské škole. Nahlíží také na dítě předškolního věku, popisuje jeho motorický, kognitivní, emoční a sociální vývoj. Praktická část práce předkládá navržený projekt "Červená karkulka", popisující činnosti související s pohádkou. Projekt je realizován v prostředí mateřské školy a směřuje k rozvoji klíčových kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Evaluace upozorňuje na možná úskalí projektu. The Bachelor thesis focuses on the use of fairy tales as a tool in the development of kindergarten children. The aim of the thesis is to demonstrate and verify in practice that fairy tales have a potential to educate children in all educational areas listed in the Framework Educational Programme for Preschool Education. The theoretical part of the work defines the term fairy tale, folk tale and its genre variants, looks at the child's world and its connection to fairy tales, investigates the possibilities of solving problems with the help of fairy tales, looks into the story of "Little Red Riding Hood" in terms of psychology, and focuses on storytelling and reading fairy tales in kindergartens. It also analyses preschool children and describes their motor, cognitive, emotional, and social development. The practical part introduces the proposed project "Little Red Riding Hood" which describes activities related to the fairy tale. The project is implemented in a kindergarten environment and aims to help develop key competencies established in the Framework Educational Programme for Preschool Education. The evaluation draws attention to possible issues of the project.
Klíčová slova:
dítě předškolního věku; Pohádka; projekt; Červená karkulka; Fairy tale; Little Red Riding Hood; preschool child; project Citace: MAXEROVÁ, Šárka. Práce s pohádkou v mateřské škole. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/65189