Název:
Využití Kinect senzorů pro Motion Capture s programy Source Filmmaker a Blender
Překlad názvu:
Use of Kinect sensors for Motion Capture with Source Filmmaker and Blender software
Autoři:
VANĚK, Jan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bude zpracovat možnosti využití Kinect senzorů pro Mo- cap v programech Source Filmmaker a Blender. Motion Capture je technologie pro zachycení pohybu pomocí snímání senzorů Kinectu a aplikování získaných dat v programech pro práci s 3D grafikou, bude tedy primárně zjišťován a následně popsán přesný postup, jak zpracovat získané údaje z Kinect senzorů v programech Blender a Source Filmmaker. V práci bude dále provedeno porovnání vhodnosti užití této techniky oproti klasické ruční animaci, popsány výhody a nevýhody vy- užití v jednotlivých programech a budou otestovány možnosti kombinace Mo-cap a klasické animace. K tomu bude také nutné provést modifikaci hardwaru Kinectů pro Xbox One, aby bylo možné připojit zařízení k počítači s Windows. Dále bude provedeno porovnání kvality snímání Kinectů určených pro Windows a konzolo- vých Xbox One Kinectů a porovnání kvality snímání jedním a více Kinect senzory. Praktickou část práce budou tvořit vlastní animované sekvence, realizované pomocí Kinectů v kombinaci s ruční animací v Blenderu a tyto sekvence budou použity v Unity pro vytvoření interaktivního snímku, který bude moci uživatel sám ovládat.The aim of my bachelor thesis is process the possibilities of using Kinect sensors for Motion Capture in Source Filmmaker and Blender programs. Motion Capture is a technology that captures motion by using Kinect sensors and applying the obtained data in 3D graphics programs. My main goal will be primarily to explore on subsequently describe the exact procedure to process the data obtained from Kinect sensors in Blender and Source Filmmaker. Furthermore, my other goals are comparison of the use of this technique to classical manual animation, the advantages and disadvantages of use in individual programs will be described and the possibilities of combining Motion Capture and classical animation will be tested. I´ll also try to modify Kinect hardware for Xbox One for direct connection to a Windows computer. Furthermore, a comparison of the quality of Motion Capture from Kinects for Windows and the Xbox One and comparison of capturing motion with one or more Kinect sensors. For the practical part I will create my own animated sequences, captured by Kinects in combination with manual animation in Blender and these sequences will be used in Unity to create an interactive movie that the user himself will be able to control.
Klíčová slova:
3D modely; animace; bhv; Blender; dmx; fbx; grafika; iPiSoft; Kinect; Mo-cap; Motion Capture; SFM; Source Filmmaker; Unity; 3D models; animation; bhv; Blender; dmx; fbx; graphics; iPiSoft; Kinect; Mo-cap; Motion Capture; SFM; Source Filmmaker; Unity Citace: VANĚK, Jan. Využití Kinect senzorů pro Motion Capture s programy Source Filmmaker a Blender. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/65050