Název:
Použití monitorovacího a filtrovacího software na základních školách a jeho pedagogické důsledky
Překlad názvu:
The use of monitoring and filtering software at lower secondary school and its pedagogical impacts
Autoři:
RYBA, Jakub Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat, jaké jsou možnosti a meze využití monitorovacího a filtrovacího softwaru používaného na Základních školách. Zjistit jejich výhody a nevýhody zaměřit se především na to, jakou roli hrají během výuky a popsat programy které školy využívají. Objevit jaké filtrovací štíty používají a na které konkrétní oblasti stránek se při filtraci sítě zaměřují. Těchto poznatků bylo dosaženo pomocí prostudování patřičné literatury, která se zaměřovala na to co tyto softwary dokáží a poznatky škol které tyto technologie již využívají při výuce, to pomohlo porozumět dané problematice. V šetření badatel zkoumal více případů, proto tedy zvolil vícečetnou případovou studii. Zjištěné poznatky dále analyzoval a vzájemně porovnával, tak abych dosáhl co nejpřesnějšího pohledu na danou problematiku. Ze zkoumání vyplynulo, že školy často používají podobná řešení těchto problémů, a že valná většina jejich zkušeností s těmito softwary je kladná. Tato práce tedy může pomoci školám, které tyto technologie zatím nevyužívají nastínit využívaní a meze těchto technologií pro školství v praxi.The aim of this bachelor thesis was to map what are the possibilities and limits of using monitoring and filtering software in primary schools. To find out their advantages and disadvantages, focus mainly on the role they have during teaching and describe the programs that schools use. Discover what type of filter they are using in school network and which specific areas of the site they focus on when filtering the network. In the research, the researcher examined more cases, so he chose a multi-case studies. This knowledge was achieved by studying the relevant literature, which focused on what these software can do, and the knowledge of schools that already use these technologies in teaching, this helped in understanding the issue .He further analyzed the findings and compared them in order to achieve the most accurate view of the issue. Research has shown that schools often use similar solutions to these problems, and that the great majority of their experience with these software is positive. This work can show schools that do not yet use these technologies the issue and limits of these technologies for education in practice.
Klíčová slova:
Analýza; Bezpečnost žáků; Filtrovací a monitorovací software; Hloubkový rozhovor; Internet; Modernizace; Rizika na síti; Výuka; Základní školy; Analysis; Danger on the network; Elementary School; Filtering and monitoring software; In-depth interview; Internet; Modernization; Pupil safety; Teaching Citace: RYBA, Jakub. Použití monitorovacího a filtrovacího software na základních školách a jeho pedagogické důsledky. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/65046