Název:
Role asistenta pedagoga u žáka s diabetem mellitus na prvním stupni základní školy
Překlad názvu:
The role of the teacher´s assistant in child with diabetes mellitus at the first grade of primary school.
Autoři:
SILOVSKÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na roli asistenta pedagoga u žáka na základní škole na 1. stupni. Žáci byli vybráni náhodným systémem. Hlavním cílem práce je zodpovědět výzkumné otázky a vyvodit rady rodičům k efektivnějším postupům/spolupráci, které mohou využít v rámci komunikace s třídním učitelem a přiděleným asistentem pedagoga. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu. V první části se práce zabývá diabetem mellitus, jeho historie, typy, nejdůležitější potřeby žáka apod. V praktické části se práce zabývá třemi žáky v první, čtvrté a páté třídě. Rozhovor byl proveden se zákonnými zástupci žáků. Následně byla sepsána kazuistika. Dále byl proveden rozhovor s třídním učitelem a asistentem pedagoga. V závěru práce dochází k diskusi rozhovorů. Po zjištění nedostatků je navrženo doporučení zkoumaných jedinců rodinám, které je v poslední části práce.The goal of this bachelor´s work is to describe position of the assistent of the pedagogue at the student with diagnosis diabetes mellitus and suggest reducement of negative impacts of special educative needs of the student to the ecucation with a help of assistant of the pedagogue. Bachelor´s work consists of two parts. Teoretical part relyes on special literature. First part specialises in diabetes mellitus, its history, type of diabetes, its acute and chronic complications, aids for treatment of diabetes mellitus 1st type, treatment by insuline pump, nourishment and sport, last two chaptures are interested in student with diabetes at the elementary school. Second part of teoretical part is dedicated to the assistent of pedagogue, his/her aktivity and personal assumptions. Practical part is refering to own qualitative research, when research group was made up from students of chosen elementary schools. Students were chosen from 3 different elementary schools in Prague. Practical part consists of 3 case studies refering to the students at 1st level elementary school with diagnosis of diabetes mellitus. The data collection took place with a help of document study, interviews with parents, teachers and asistents of pedagogues and will be completed by observing. Preparation of this work came out from professional literature and publications, from laws and results of performer research.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; diabetes mellitus; inzulin; kazuistika; první stupeň; základní škola; assistent of pedagogue; diabetes mellitus; elementary school; first grade; insulin; kazuistic Citace: SILOVSKÁ, Lucie. Role asistenta pedagoga u žáka s diabetem mellitus na prvním stupni základní školy. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/64993