Název:
Formy, metody a zásady sebeprezentace uplatňované v životě vysokoškolských studentů
Překlad názvu:
Forms, method and fundamentals themselves - presentation alleged in life university students.
Autoři:
FILIPOVÁ, Darina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Sebeprezentace je chápaná jako informování okolí o osobních postojích, cílech chování a celkovém životním směrování. Vedle sebepoznávání, sebepojetí a seberealizace je nedílnou součástí šířeji pojaté asertivity. Sebeprezentace zároveň charakterizuje životní styl člověka a představuje způsobilost přesvědčivě, srozumitelně, působivě a hlavně účinně prezentovat sebe sama, své záměry, produkty či myšlenky okolí, cílové skupině, posluchačům, publiku. Vývoj sebeprezentace a vůbec sebeprosazování je celoživotním procesem a má svá specifika z hlediska forem, metod a zásad i v životě studentů vysokých škol. Ve své práci bych chtěla shrnout to, jak docílit správné sebeprezentace vysokoškoláků a tím i ukázat, že pochopení forem, metod a zásad sebeprezentace je součástí jejich úspěchu a to nejen v rámci studia. Využila jsem kvantitativního výzkumu, formou skupinových pohovorů, individuálně řízených rozhovorů a dotazníků. Vysokoškolští studenti teoreticky ovládají zásady sebeprezentace, v praktickém životě je však uplatňují většinou bezděčně. Škála vysokoškoláky uplatňovaných forem sebeprezentace nevyužívá v plné míře principů vedoucích k racionálnímu či emocionální působení na okolí. K dalšímu rozšíření jejich vědomostí a dovedností využívaných v rámci účinné sebeprezentace by nepochybně mohlo přispět systematičtější využívání výcvikových seminářů, zaměřených na důslednější péči o osobně sociální rozvoj. Self-presentation is understood as a way how to inform other people about one´s personal attitudes, the aims of one´s behaviour and total life heading of a person. Together with self-knowledge, self-understanding and self-realisation is a part of wider concept of assertiveness. Self-presentation also characterises a person´s lifestyle and shows the ability to present oneself convincingly, clearly, autenticly and effectively to target audience or public. Self-presentation and self-promotion is a lifelong process showing some specifics in forms, methods and principles in university students. This thesis should sum up the ways of appropriate self-presentation of university students and show them that understanding forms, methods and principles of self-presentation can bring success in both university and personal lives. I used a quantitative research techniques, group interviews, individually guided interviews and questionnaires. University students are aware of self-presentation but they mostly use it unwittingly. Students do not use all principles of self-presentation forms so as they could affect the environment both intellectually and emotionally. To broaden their knowledge of appropriate self-presentation, I would introduce seminars where they could learn to communicate and behave assertively.
Klíčová slova:
asertivita; komunikace; sebeprezentace; assertiveness; comunication; Self-presentation Citace: FILIPOVÁ, Darina. Formy, metody a zásady sebeprezentace uplatňované v životě vysokoškolských studentů. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/16301