Název:
Optimalizace procesu nákupu ve vybrané organizaci (příspěvkové organizaci)
Překlad názvu:
Optimization of the purchasing process in a selected organization
Autoři:
GRMELOVÁ, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá procesem nákupu, zejména nákupem pohonných hmot, ve vybrané příspěvkové organizaci. V práci jsou využívány metody BPMN procesní diagramy, finanční analýzy, popisy a komparace a vícekriteriální analýzy, v rámci které je využita metoda bodovací, metoda váženého součtu (WSA) a metoda TOPSIS. Pro práci byla využita data primární a sekundární. Primární data byla získána z rozhovorů s odpovědnými zaměstnanci a náměstky, interního programu SOFT-PC, Altus portálu, interních analýz obchodního útvaru, interních dat zasílaných firmou XY, systému veřejných zakázek organizace a jednáních s firmou AD zastupující organizaci pro burzovní obchodování na Českomoravské komoditní burze. Sekundární data pocházela z webového portálu Kraje Vysočina a Krajské správy a údržby silnic Vysočiny, p.o. Zjištěny byly nedostatky v interním předpisu týkající se oblasti nákupu, Směrnici 34/2010 O oběhu účetních dokladů, v potenciálním odcizení či manipulaci s množstvím motorové nafty v benkalorech. Dále bylo zjištěno, že nákup motorové nafty přes ČMKB je dražší, administrativně náročnější a časově delší. Závěrem byla organizaci doporučena náprava jednotlivých nedostatků, a především byla provedena vícekriteriální analýza při výběru dodavatele pro nákup PHM.The diploma thesis deals with the purchase process, especially the purchase of fuel, in a selected contributory organization. The work uses the methods BPMN process diagrams, financial analysis, descriptions and comparisons and multi-criteria analysis, which uses the scoring method, weighted sum method (WSA) and TOPSIS method. Primary and secondary data were used for the work. Primary data were obtained from interviews with responsible employees and deputies, internal SOFT-PC program, Altus portal, internal analyzes of the sales department, internal data sent by XY, the organization's public procurement system and negotiations with AD representing the stock exchange organization on the Czech-Moravian Commodity Exchange. . Secondary data came from the web portal of the Vysočina Region and the Regional Administration and Maintenance of Vysočina Roads, p.o. Weaknesses were found in the internal regulation concerning the area of purchase, Directive 34/2010 on the circulation of accounting documents, in the potential theft or manipulation of the amount of diesel fuel in the banks. It was also found that the purchase of diesel through the CMKB is more expensive, more administratively demanding and longer. Finally, the organization was recommended to correct individual deficiencies, and above all, a multi-criteria analysis was performed when selecting a supplier for the purchase of fuel.
Klíčová slova:
JEL classification; nákup; pohonné hmoty; Příspěvkova organizace; veřejné zakázky; fuel; JEL classification; public procurement; purchase; state-funded institution Citace: GRMELOVÁ, Petra. Optimalizace procesu nákupu ve vybrané organizaci (příspěvkové organizaci). České Budějovice, 2021. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/63272