Název:
Rozvíjení hudebnosti pomocí hry na housle
Překlad názvu:
Developing musicality through violin playing
Autoři:
PODROUŽEK, Daniel Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o rozvíjení hudebnosti v souvislosti s hrou na housle. Zaměřuje se na rozvoj hudebnosti dětí a žáků základních uměleckých škol. V historické části se zaměřuje na historický vývoj houslí a smyčce. Dále nabízí krátký nástin dějin houslařství. První část uzavírá kapitola o vývoji nejvýznamnějších houslových škol v Evropě. Metodická část na houslovou hru nahlíží z pedagogicko-psychologického hlediska. Úvodní kapitola druhé části se věnuje diagnostice hudebnosti a předpokladům ke hře na hudební nástroj. V šesté kapitole je charakterizováno vzdělávání na základní umělecké škole v souvislosti s platnou legislativou a kurikulárními dokumenty. V poslední kapitole jsou komparativní metodou porovnány vybrané školy hry na housle pro začátečníky a následně okomentovány autorem práce.The thesis is focused on the development of musicality in relation to playing the violin. It deals with development of musicality of children and students at elementary schools of arts. The aim of the historical part of the thesis is to describe the evolution of the violin and the bow. It outlines also the history of violin-making. The final chapter of the first part of the thesis is focused on history of the most important violin schools in Europe. The methodical part is focused on the playing the violin in terms of pedagogy and psychology. The introduction of the second part of the thesis deals with the diagnostics of musicality and preconditions for playing a music instrument. The sixth chapter describes education at elementary school of arts in relation to legislation and curricular documents applicable for the Czech republic. The aim of the last chapter is to analyse and compare different schools of violin playing for children and beginners which are commented and evaluated by the author of the thesis.
Klíčová slova:
diagnostika hudebnosti; housle; hra na housle; hudba; hudební nástroj; hudební pedagogika; hudební škola; metodika hry na housle; rozvíjení hudebnosti; základní umělecké vzdělávání; development of musicality; diagnostics of musicality; education at elementary schools of arts; methodology of playing the violin; music; music instrument; music pedagogy; music school; playing the violin; violin Citace: PODROUŽEK, Daniel. Rozvíjení hudebnosti pomocí hry na housle. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/63150