Název:
Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice
Překlad názvu:
Educational Methods Used in Salesian Youth Centres in the Czech Republic
Autoři:
MACÁK, Libor Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se z pohledu pedagogiky volného času zabývá výchovnými metodami jako centrálním prvkem výchovného procesu a jedním z osobitých prvků práce v salesiánských střediscích mládeže (SaSM). Vychází z kvalitativního výzkumu provedeného formou obsahové analýzy projektových dokumentů osmi vybraných středisek. Úvodní část je věnována vymezení použitých pojmů a teoretickému úvodu do problematiky salesiánských středisek mládeže v ČR a výchovných metod v nich používaných. Druhá část popisuje předmět, metodiku, průběh a výsledky výzkumu. Další tři části představují syntézu poznatků získaných analýzou textů, doplněnou o informace z dalších dokumentů. Podrobně popisují jednotlivé prvky výchovy v SaSM (subjekty, cíle, podmínky, prostředky, organizační formy a me-tody výchovy). Stěžejní pátá část, věnovaná výchovným metodám, si ve svém zá-věru všímá také faktu, že ve zkoumaných dokumentech je výchovným metodám věnována relativně malá pozornost. The thesis deals with educational methods as a central element of the educational process as well as one of the original concepts of work in the Salesian youth centres from the standpoint of leisure studies. It is based on a qualitative research conceived as a content analysis of project documents of eight chosen youth centres. In the introduction, the concepts used are delimited, the problematics of Salesian youth centres in the Czech Republic and of educational methods practised there is theoretically presented. In the second part, the object, methods, process and results of the research are described. The other three parts are a synthesis of the knowledge gained in the analysis of the texts, complemented with information from other documents. These three parts describe thoroughly the concepts of education in Salesian youth centres (subjects, objectives, means, organisation forms and methods of education). In the crucial fifth part, treating educational methods, the lack of due attention to the educational methods in the examined documents is noticed.
Klíčová slova:
cíl výchovy; kvalitativní výzkum; obsahová analýza dokumentů; organizační formy výchovy; pedagogika volného času; podmínky výchovy; prostředek výchovy; salesiánská střediska mládeže; výchovné metody; výchovný proces; výchovný subjekt; content analysis of documents; educational conditions; educational means; educational methods; educational objectives; educational process; educational subject; leisure studies; organisation forms of education; qualitative research; Salesian youth centres Citace: MACÁK, Libor. Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10414