Název:
Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy
Překlad názvu:
The use of current child literature in the kindergarten environment
Autoři:
BAMBASOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy se věnuje tématům čtenářské pregramotnosti, současné dětské literatury a jejímu následnému využití v mateřských školách. Teoretická část obsahuje vedle problematiky čtenářské pregramotnosti také popsání současné české dětské literatury. Dále popisuje metody, jak s knihami pracovat. Mezi těmito metodami jsou pak vyzdvižené dramaticko-výchovné techniky a jejich fúze s literární výchovou v mateřské škole. Cílem praktické části je skrze dotazníkové šetření v mateřských školách zmapovat, které konkrétní knihy si pedagogové pro svou práci vybírají, jaká je motivace jejich výběru a následné využití těchto knih. Výzkumné šetření prokázalo, že dotazovaní pro svou práci opravdu využívají současné knihy, které byly vydané v posledních deseti letech. Vybírají si je především z důvodu vhodnosti námětu pro svůj vzdělávací plán, poutavému příběhu a velkoformátovým ilustracím. Jejich následná práce se pak různí podle konkrétního zaměření knihy.The bachelor thesis The use of current children´s literature in the kindergarten environment deals with the issues of pre-reading ability, contemporary children´s literature and its subsequent use in the environment of kindergarten. The theoretical part of the thesis is focused on the pre-reading ability as well as the description of contemporary Czech children´s literature situation and the methods of work with the books. Among these methods there is highlighted a fusion of literacy education and an educational drama. The practical part is supposed to find out which book titles teachers choose to use in kindergarten, what is the motivation of their choice and which methods do they use. The research proved the real use of contemporary children´s books (published in last ten years) in the kindergarten. Respondents choose those for their topic, the story or the illustrations. The methods of use of these books varies according to the topic of the book.
Klíčová slova:
dramatická výchova; dětská literatura; předškolní vzdělávání; čtenářská pregramotnost; children´s literature; educational drama; pre-reading ability; pre-school education Citace: BAMBASOVÁ, Kateřina. Využití současné dětské literatury v prostředí mateřské školy. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/62745