Original title:
Specifika marketingové komunikace malých podniků
Translated title:
Specifics of marketing communication of small businesses
Authors:
KŘÍHA, Jan Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Úkolem mé bakalářské práce je na základě analýzy specifik marketingové komunikace malých podniků navrhnout změny v komunikaci vybraného podniku. Teoretická část definuje malé podniky, popisuje výhody a nevýhody tohoto druhu podnikání a možnosti podpory v České Republice. Dále se zabývá jednotlivými nástroji, které jsou využívány v rámci marketingové komunikace. Těmito nástroji jsou reklama, podpora prodeje, event marketing, public relations, osobní prodej, přímý marketing a sponzoring. Dále v této části budou představeny nové technologie v marketingové komunikaci malých podniků. Praktická část vychází z teoretických poznatků a je zde pomocí vlastního pozorování prováděna analýza specifik marketingové komunikace v kavárně Kousek a v další části je navržena změna v komunikaci, která by vybranému podniku mohla pomoci lépe komunikovat s okolím.The aim of my bachelor thesis is to propose communication changes of selected company based on the analysis of specifics of marketing communication of small businesses. The theoretical part defines small businesses, describes the advantages and disadvantages of this type of business and possibilities of support in the Czech Republic. It also deals with individual tools that are used in marketing communication. These tools include advertising, sales promotion, event marketing, public relations, personal sales, direct marketing and sponsorship. Attention is also paid to new technologies of marketing communication of small businesses. The practical part is based on theoretical knowledge and an analysis of the specifics of marketing communication is done by observing the cafe called Kousek. The next part proposes a change in communication that will help the selected company to better communicate with the environment.
Keywords:
advertising; direct marketing; event marketing; marketing communication; personal selling; public relations; sales promotions; small businesses; sponsorship; event marketing; malý podnik; marketingová komunikace; osobní prodej; podpora prodeje; public relations; přímý marketing; sponzoring Citation: KŘÍHA, Jan. Specifika marketingové komunikace malých podniků. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/62132