Název:
Psychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovým postižením
Překlad názvu:
Psychomotor Development of Pre-School Children With Hearing Disability
Autoři:
KOTKOVÁ, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem psychomotorického vývoje dětí předškolního věku se sluchovým postižením. Pro cíle bakalářské práce byly vybrané tři děti se sluchovým postižením. Na základě pozorování v mateřské škole, rozhovoru s fyzioterapeutkou, speciální pedagožkou a analýzou přečtených dokumentů, byl v designu případové studie detailně popsán jejich psychomotorický vývoj. Blíže popisuje, v jaké oblasti psychomotorického vývoje mají děti se sluchovým postižením obtíže. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část přibližuje základní okruhy týkající se sluchového postižení, popisuje dítě v předškolním věku a specifikuje vývoj dítěte se sluchovým postižením. Hlavní myšlenkou této části je přiblížit čtenáři problematiku sluchového postižení. Empirická část se zabývá psychomotorickým vývojem tří dětí se sluchovým postižení předškolní věku, které navštěvují mateřskou školu pro sluchově postižené. Jsou zde popsány složky psychomotorického vývoje každého z těchto dětí a doporučený návrh pro zlepšení nedostatků v určité oslabené oblasti. This bachelor thesis analyzes the issue of psychomotor development of preschool children with hearing impairment. Particularly, the sample consists of three children with hearing impairment. Consequently, the objective of this thesis is predominantly based on the observations within the kindergarten environment, as well as on qualitative interviews with a physiotherapist and pedagogues followed by the analysis of documents. Furthermore, a detailed empirical research was conducted in order to qualitatively describe psychomotor development of preschool children with hearing impairments. The thesis has been divided into theoretical and empirical parts. Firstly, the theoretical part introduces the basic areas related to hearing impairment, describes the child in preschool age, and specifies the development of a child with hearing impairment, as the main objective is to increase the readers' eagerness and knowledge regarding this topic. Secondly, the empirical part focuses on the psychomotor development of children with hearing impairment, more specifically the three sampled children. Finally, the thesis concludes with summarized components of psychomotor developments regarding each sampled individual, followed by a recommended improvement-focused proposal with a reference to the current insufficiency within certain weakened areas of this issue.
Klíčová slova:
mateřská škola; psychomotorický vývoj; sluchové postižení; hearing impairment; preschool development; psychomotor development Citace: KOTKOVÁ, Markéta. Psychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovým postižením. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61292