Název:
Profesní spokojenost učitelů v průběhu jejich profesní dráhy
Překlad názvu:
The professional satisfaction of teachers during their careers
Autoři:
PECHOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá profesní spokojeností vybraných učitelů při výkonu jejich učitelské profese. V teoretické části je charakterizována učitelská profese z pohledu historického vývoje i současných proměn, příprava učitele na profesi a téma profesní spokojenosti z celkového pohledu. V empirické části je pomocí kvalitativního výzkumu zkoumána profesní spokojenost konkrétních učitelů a učitelek v průběhu jejich profesní dráhy. Výzkum je založen na polostrukturovaných rozhovorech s vybranými učiteli a učitelkami prvního i druhé stupně základní školy v různých etapách školní praxe. Výzkumné šetření se zaměřuje především na klady a zápory učitelské profese a nároky spojené s učitelskou profesí.The diploma thesis deals with the professional satisfaction of selected teachers in the implementation of their teaching profession. The theoretical part characterizes the teaching profession in terms of historical development and current changes. This is followed by teacher preparation for the profession and the topic of professional satisfaction from an overall perspective. In the practical part, the professional satisfaction of specific teachers during their careers is examined using qualitative research. The research is based on semi-structured interviews with selected teachers at different stages of school practice. The research survey focuses mainly on the pros and cons of the teaching profession and the demands associated with the teaching profession.
Klíčová slova:
osobnost učitele; prestiž učitelské profese; profesní kompetence učitele; profesní spokojenost učitele; příprava učitele na profesi; sebereflexe v učitelské profesi; učitelská profese; školství; education; prestige of the teaching profession; professional satisfaction of the teacher; professional teacher competence; self-reflection in the teaching profession; teacher preparation for the profession; teacher's personality; teaching profession Citace: PECHOVÁ, Tereza. Profesní spokojenost učitelů v průběhu jejich profesní dráhy. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61188