Original title:
Povědomí o fairtradových produktech ve vybraném řetězci
Translated title:
The awareness of fairtrade products in the selected retail chain
Authors:
MACHÁČKOVÁ, Veronika Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na výzkum postoje k fairtradovým výrobkům a jejich povědomí mezi zákazníky ve vybraném obchodním řetězci. Cílem bakalářské práce je popsat historii a současnou situaci značky na českém trhu a definovat, jak lidé tuto značku vnímají a chápou její principy a do jaké míry ovlivňuje chování spotřebitelů při nákupu fairtrade produktů.The bachelor's thesis is focused on researching the attitude towards fair trade products and their awareness among customers in a selected retail chain. The aim of the bachelor's thesis is to describe the history and current situation of the brand on the Czech market and to define how people perceive this brand and understand its principles and to what extent it affects consumer behavior when purchasing fair trade products.
Keywords:
brand; consumer; fair-trade; market; principles; product; research; fair-trade; principy; produkt; spotřebitel; trh; výzkum; značka Citation: MACHÁČKOVÁ, Veronika. Povědomí o fairtradových produktech ve vybraném řetězci. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/60675